תפריט סגור

מה זה פיקסל?

פיקסל היא מילת מחשב לצורה של אלמנט תמונה, ופיקסל הוא האלמנט הקטן ביותר בתמונה דיגיטלית. זהו אלמנט במסך מלא, יחידת הרזולוציה הקטנה ביותר של תמונת וידיאו, עם הארה וצבע ספציפיים.

פיקסל

הוא אחת הנקודות או הריבועים הקטנים המרכיבים את התמונה על גבי מסך מחשב. זהו מושג חדש שיכול להיות מביך למתחילים, אך החדשות הטובות הן שקל להבין אותו כמושג וניתן להשתמש בו למטרות שלנו. פיקסל היא מילה שהומצאה מאלמנט התמונה המייצג את היחידה הבסיסית של הצבעים הניתנים לתכנות שמחשבים מציגים בתמונות מחשב.

הגודל הפיזי של פיקסל משתנה בהתאם לרזולוציית התצוגה. תלוי בכרטיס המסך המציג את הצג, כמות וגודל שילוב הצבעים בפיקסל עשויים להשתנות במדידה ברזולוציית התצוגה. הגודל הפיזי של הפיקסלים תלוי באופן הגדרת הרזולוציה למסך.

מספר הצבעים השונים המיוצגים על ידי פיקסל תלוי בכמות המידע השמורה בפיקסל. במקרה הפשוט ביותר, למשל, פיסת מידע אחת נשמרת בכל פיקסל, וכל פיקסל שחור או לבן.
למידע נוסף בתחום של מה זה פיקסל? יש לגשת לאתר kratza.co.il

מספר הסיביות בפועל המשמש לייצוג הצבע של פיקסל יחיד נקרא עומק הצבע או עומק הסיביות

לכל פיקסל ערך נתונים RGB המציין כמה אדום, ירוק וכחול (שלוש רמות עוצמת הצבע) משולבים בתמונה של הפיקסל במיקומו. קומפוזיציה של שלושת ערכי ה- RGB יוצרת את הצבע הסופי של אזור פיקסל.

פיקסלים מורכבים מאלמנטים אור אדום, כחול וירוק שניתן להשתמש בהם בשילובים ובעוצמות שונות כדי לייצר מיליוני צבעים שונים. פיקסל על צג RGB שולח קוד שאומר לו להציג צבע מסוים.

הדוגמה הבאה מציגה תמונה של קטע של פיקסל בודד מוגדל המוצג כריבוע קטן (ראה להלן)

בעת התקרבות לתמונה אתה רואה את הפיקסלים (במקרה זה הם נראים כריבועים צבעוניים). זה דבר טוב, מכיוון שרוב האנשים מעדיפים מראה של תמונה חלקה וברורה על פני תמונה בלוק ומפוקסלת.

בהדמיה דיגיטלית פיקסל (PEL-1) בתמונה הוא אלמנט [2] שהוא אלמנט קטן וניתן לטפל בתמונת רסטר ומצביע על מכשיר תצוגה ניתנת לניהול כתובת שבו הוא האלמנט השולט ביותר את התמונה המוצגת על המסך.

פיקסל הוא החלק הקטן ביותר בתמונה שממחשב תצוגה יכול להדפיס או להציג. כל פיקסל הוא דוגמה לתמונה המקורית, ודוגמאות נוספות מספקות ייצוג מדויק יותר של התמונה. בדוגמה שלמעלה, אתה רואה דוגמה לדמות בתמונה שהוגדלה עד 1,600.

מצלמות ברזולוציה גבוהה יכולות ליצור קבצי תמונה גדולים ממאות קילובייט למגה-בתים

ללא קשר לרזולוציית המצלמה, פורמט אחסון התמונה וקיבולת. ככל שמספר הפיקסלים בשורה או בעמודה פיקסל גדול יותר, כך רזולוציית התמונה גדולה יותר והקובץ גדול יותר.

פיקסל הוא יחידה קטנה של תמונה דיגיטלית או תצוגה גרפית המייצגת תצוגה דיגיטלית במכשיר. פיקסלים מתחברים ליצירת תמונה, וידאו או טקסט שלם הנראים בתצוגת מחשב.

פיקסל הוא אבן הבניין הבסיסית של תמונה דיגיטלית שניתן להציג ולהפיק באמצעות קואורדינטות גיאומטריות. פיקסל הוא מרכיב בודד בצילום דיגיטלי וברוב התמונות הדיגיטליות האחרות.

במדריך זה נדבר על פיקסלים בתמונות דיגיטליות. בנוסף לפיקסלים בתמונה דיגיטלית, פיקסל מתייחס גם לפיקסל בתצוגה דיגיטלית, מצלמה דיגיטלית, חיישן או מכשיר אחר.

פיקסל יכול להיחשב כמרכיב היחיד הקטן ביותר בתמונה דיגיטלית

לדוגמא, פיקסל בפיקסל מודפס בצד אחד נושא אות אלקטרוני המייצג את הערך הדיגיטלי של הפיקסל במכשיר התצוגה, או שהוא יכול להיות מצלמה דיגיטלית או אלמנט חיישן צילום. פיקסל מעקב, המכונה גם פיקסל 1×1, הוא פיקסל בעל ממד גרפי ונטען כאשר משתמש מבקר בדף אינטרנט או פותח דוא"ל.

הגרפיקה

שמודדת 1×1 פיקסלים ומשיקה כאשר משתמש מבקר בדף אינטרנט או פותח דוא"ל, נועדה להיות שקופה או מוסווית על ידי צבע הרקע של דף האינטרנט כך שהוא לא מורגש מִשׁתַמֵשׁ. מכיוון שהוא כל כך קטן, ניתן לראות אותו רק על ידי מבקרים באתר או ממקבלי הדואר האלקטרוני. בדרך הקצרה ביותר האפשרית נוכל להציג תמונה או וידאו דיגיטלי בגודל מסך של, למשל, 1024×768 פיקסלים, אך נוודא שאיננו זקוקים לתמונה גדולה יותר. הדרך בה אנו יוצרים תמונה בכל גודל בגודל של פיקסל מתאימה לאופן השימוש שלנו.

לאחר שצילמתם, תוכלו ליצור תמונה חדשה ב- Pixelmator, והצעד הראשון הוא לציין את גודלה. למטרות אחרות אנו יכולים להדפיס תמונה דיגיטלית על נייר, אך ממדי הנייר הם אינץ ', ואילו ממדי התמונה הדיגיטלית הם פיקסלים.

קבצי תמונה מורכבים מפיקסלים שהם וקטורים של נתונים המועברים בסרגל בפיקסלים ומוצגים על צג המחשב

בתמונה, חלק מוגדל פי כמה וכמה, כך שניתן לראות את ההרכב האישי של הפיקסלים. פיקסלים מחברים תמונה בסדר רשת (עמודות ושורות) וכל פיקסל מורכב ממספרים המייצגים גודל, בהירות וצבע.

מספר הפיקסלים בתמונה נקרא רזולוציה

אבל זה קצת שימוש לרעה במונח. אנו משתמשים במונח רזולוציה כדי לתאר את מספר הפיקסלים, אך אין שום אמנה לבטא רזולוציה כרוחב או גובה; לדוגמא, צג ברזולוציה של 1280×1024. המשמעות היא שיש 1280 פיקסלים בצד אחד ו -1024 פיקסלים בחלק העליון והתחתון.