תפריט סגור

איך לבצע מבחן אישיות?

על סמך התשובות שלך, העצמי הטבעי הטבעי שלך, אתה יכול ללמוד כיצד לפעול בנסיבות מסוימות (למשל, מה עליך לעשות או על מה אתה רוצה לעבוד).

כיצד המצב הרגשי שלך – חיובי או שלילי – משפיע על התשובה לשאלה. כדי לענות על כך, עליך לאתגר את עצמך להחליט מה דעתך על אמירה מסוימת. אינך יכול לשנות את מי שאתה, אז תן תשובה המשקפת את הרגשתך.

על פי נתוני החברה לפסיכולוגיה תעסוקתית וארגונית

למעשה רק 13% מהמעסיקים משתמשים במבחני אישיות ואילו 68% אדירים משתמשים במבחן הכשרה כלשהו בתהליך הגיוס. על פי סקר שערכה האגודה לניהול משאבי אנוש (SHRM), שליש ממנהלי משאבי אנוש משתמשים במבחני אישיות כמבחן טרום העבודה במהלך תהליך הגיוס והראיון למשימות ניהוליות. מבחני הערכה לפני הגיוס נועדו לחשוף היבטים מסוימים באישיותו של המועמד ולהעריך את הסבירות שהוא יצטיין בתפקיד.

מבחני אישיות עשויים להימשך מספר דקות עד שעות, אך הם עוקבים אחר מודל ספציפי לביקורת עמיתים ומודל זה משמש אקדמאים בתחומים אקדמיים כמו פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה והתנהגות ארגונית.

בהערכת ובחירת הערכות האישיות

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים המעסיקים היא לא להתמקד במה שהם באמת רוצים להשיג. אתה מנסה לחזות אם ההתנהגות שלך מתאימה לתפקיד מסוים או לתרבות העבודה הכללית. יש הבוחרים דירוגים על סמך השימוש בארגונים אחרים, ולא על פי מטרות החברות שלהם, אומר מרטין.

היו מוכנים לגשת למבחן אישיות או לבחינת קדם עבודה אחרת לפני הגשתם לעבודה. אם אתה חסר עבודה או מחפש שינוי בקריירה, כדאי לשקול כמה מבחני קריירה כדי לראות אם מה שאתה מבקש מתאים לך.

השורה התחתונה

היא כי הפצה נוספת של הערכות לפני גיוס עובדים, כולל מבחני אישיות, קרובה בתהליך הגיוס לעסקים גדולים וקטנים. ההחלטה להפסיק את הליך הגשת הבקשה מחשש לדחייה או להגביל את חיפוש העבודה מכיוון שהמעסיק אינו משתמש בהערכות אישיות נראית כאופציה, אך אני גם ממליץ על כך.

מבחן טרום העבודה יישאר ללא קשר לאופן הגזירה

בין אם לצורך הנוחות או הקבלה הכללית של המעסיקים. מבחני אישיות מקוונים עומדים לרשותכם, בין אם אתם רוצים למדוד עד כמה אתם מופנמים או מוחצנים, לקבוע איזו קריירה מתאימה לכם ביותר, לגלות מה מניע אתכם, או שיהיה לכם קצת כיף ללמוד על עצמכם. הערכת הנתיב של GoodJobs משתמשת בתוצאות מחקריות מבוססות של השכלה גבוהה ומשלבת אותן עם מבחני אישיות אחרים להשגת תוצאות ספציפיות ומדויקות.

למרות שמבחני האישיות המקוונים נבדלים בגישתם

הם יכולים לספק תובנות חשובות שתוכלו להשתמש בהן לפיתוח הדימוי העצמי שלכם, לשקף את היחסים האישיים שלכם ולחקור הזדמנויות בקריירה. מבחן האישיות החינמי הזה, הערכת דיסק הבדיקה יונג, הוא אחד ממבחני האישיות הפופולאריים ביותר. זה משמש לעתים קרובות על ידי פסיכולוגים, יועצי קריירה ואנשי מקצוע אחרים לעריכת הערכות אישיות.

אינך צריך לקנות דבר כדי להירשם, להיבחן או לקבל סקירה של התוצאות שלך. אם תרצה, תוכל לרכוש דוח מלא תמורת תשלום נמוך. למידע נוסף על הדמיון והשוני בין הערכתה של מאיירס-בריגס.

תראה דוח קצר בחינם המדגיש את הנקודות החשובות ביותר לגבי התוצאות שלך. לאחר בדיקת הדוח, יש לך אפשרות לפתוח את הדוח המלא תמורת תשלום קטן.

זה נורמלי להרגיש לחוץ כשאתה עובר מבחן אישיות

במיוחד כשאתה מצפה לעבור מבחן פסיכולוגי שאינך מכיר או שאינך מבין קריטריונים להערכה. מבחני אישיות התנהגותיים וחוסר זהירות מעצבנים לפני העסקה יכולים להיות ארוכים, מעייפים ולעיתים חוזרים על עצמכם, כך שאתם מאבדים סבלנות ומתחילים לענות "כן" או לבחור בתשובה הראשונה שנראית לכם סבירה. עליכם להתכונן ביסודיות למבחן כדי ליצור רושם עז.

תרגלו את המבחן בכדי להקל על נטיות אלו, כדי שתדעו למה לצפות מהמבחן, מהאורך והקצב. זמן השקעה – על ידי הגבלת מבחני האישיות לפני הגיוס, המעריך יכול לפקח על קצב העבודה הטבעי שלך ועל הזמן הכולל הדרוש לך להשלמת המבחן.

מעסיקים אוספים מידע על מועמדים באמצעות ראיונות פנים אל פנים

הפניות לתפקידים קודמים וסוגים אחרים של כלים. בחלק מהמקרים ארגונים מבקשים מהמועמדים לעבור מבחן אישיות לפני שהם מרחיבים את הצעת העבודה. לפני שתתבקש לעבור מבחן אישיות, כדאי לדעת מידע על מה המעסיקים מחפשים וכיצד לפנות אליהם. במאמר זה אנו מסבירים כיצד להתכונן למבחן האישיות וכיצד חברות משתמשות בו. הרעיון שאפשר לסווג לפי קטגוריות הוא מושג מגניב. אמנם אנו מבינים ששאלות חידון אינן תמיד נכונות, אך רבות מהן יכולות לתת לנו תובנה מי אנו, כיצד אנו פועלים, לאן הפוטנציאל והשאיפות שלנו מובילים אותנו.