תפריט סגור

טיפול דיקור סיני לבעיות של גלי חום בגיל המעבר

בניסוי אקראי כפול סמיות מבוקר פלצבו שנערך על 31 נשים לאחר גיל המעבר בהולנד, הרפואה הסינית (Zhibai Dihuang) ניתנה למשך 12 שבועות, ואחריה 4 שבועות לאחר סיום הטיפול. במחקר המשך החוקרים בחנו את ההשפעה של התרופה הסינית ג'יבאי דיהואנג על תסמיני כלי הדם כגון גלי חום והזעות לילה ומצאו שהיא משפרת משמעותית את הסימפטומים בהשוואה לפלצבו (P = 0.01). יעילות הדיקור כטיפול במכות חום אושרה על ידי נתונים מקיפים ממחקרים סיניים ובינלאומיים. מחקר עוקבה רב-מרכזי פוטנציאלי של דיקור סיני בקרב 175 חולים עם גלי חום מצא כי לאחר 24 שעות, יותר מ -62% מהנבדקים דיווחו על שיפור בתסמינים, בעוד שרק 27% מקבוצת הביקורת לא דיווחו על שיפור.

מחקר אחר מצא כי לאחר שישה שבועות של טיפול 80% מהנשים שקיבלו דיקור סיני בגלל גלי חום ותסמינים אחרים של גיל המעבר הרגישו שעזרו להן מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת ווייק פורסט גילה כי דיקור סיני הפחית ב -47% גלי חום והזעות לילה בקבוצה קטנה והכפיל את היתרונות.

הושוו בין השפעות הדיקור והדיקור האמיתי על חומרת התדירות של גלי החום בלילה

חוקרים מצאו כי שבעה שבועות של טיפול בדיקור סיני הפחיתו את חומרת גלי החום בעשרים ושמונה אחוזים מהנשים בגיל המעבר לעומת ירידה בשישה אחוזים בנשים שקיבלו טיפולי דיקור מזויף.

עשרים ותשע נשים שחוו לפחות שבע גלי חום בינוני עד חמור ביום עברו תשעה טיפולים אצל דיקור מומחה בפגישות שנמשכו שבעה שבועות 12 מהנשים קיבלו דיקור אמיתי, ובו נבחרו נקודות למאבק נגד גלי חום ונמנום. שאר המשתתפים קיבלו טיפול בדיקור דמה עם מחטים לא חודרות בנקודות ערוצי אקופונקטורה אקראיות.

באותה תקופה 47% מהנשים דיווחו בקבוצת הדיקור על ירידה של 47% בגלי חום ו -12% ציינו ירידה משמעותית של 85% בתסמינים בקבוצת הלא-דיקור שנאמרו להמשיך ולעשות את מה שיעשו כדי לטפל בגלי החום שלהם ולא להתחיל טיפול חדש, 80% מהנשים דיווחו על עלייה קלה בתדירות הסימפטומים עד שבוע שמונה. התוצאות הראו כי גלי חום בלילה הופחתו בעשרים ושמונה אחוזים אצל נשים שקיבלו דיקור סיני ובשישה אחוזים בקרב נשים שקיבלו טיפול דמה.

אישה בקבוצת ההתערבות הפסיקה את המחקר משום שהיא מצאה את הטיפול לא נוח בהשוואה לנשים האחרות עם 5 טיפולי דיקור שבועי, ארבע הנשים דיווחו על פחות גלי חום במהלך היום והלילה, הזעה (הזעה כללית), בעיות שינה ספציפיות לגיל המעבר, תסמינים רגשיים, תסמינים גופניים ובעיות עור ושיער ב"התערבות ". קְבוּצָה". הם דיווחו גם על תופעות לוואי קלות כמו עייפות, כאבי ראש, גלי חום הקשורים למתח, שתן תכוף ועקצוצים ברגליים בדיקור המחט. נראה שהדיקור מציע הקלה יעילה בגלי חום לנשים קוריאניות שקיבלו טיפול נגד אסטרוגן לאחר ניתוח סרטן השד, שנמשך חודש לאחר סיום הטיפול. הירידה בגלי החום, הסימפטומים הרגשיים ותסמיני העור והשיער הייתה מהירה וברורה לאחר שני טיפולי דיקור. במחקר קטן ופרגמטי, הטיפול הסטנדרטי באקופונקטורה בן 15 דקות במשך חמישה שבועות, פעמיים בשבוע, הקל על תסמיני גיל המעבר ובעיות חמות בעייתי.

טיפול נגד אסטרוגן יכול לגרום לתסמינים של כלי הדם הדומים לאלה לאחר גיל המעבר כולל גלי חום. מחקר שנערך לאחרונה מעלה כי דיקור סיני יכול להפחית ביעילות את תסמיני כלי הדם בכלי דם בחולי סרטן השד הנוטלים טמוקסיפן.

דיקור סיני נמצא כמפחית את חומרת גלי החום הליליים אצל נשים לאחר גיל המעבר 

טיפול בדיקור סיני סטנדרטי ומותאם הפחית את חומרת גלי החום אצל נשים לאחר גיל המעבר סימפטומטיים בהשוואה לפלצבו ודיקור באותו משך זמן [23]. מחקר קטן שפורסם בכתב העת המקוון הפתוח מציע כי קורס קצר של דיקור סיני יכול להקל על תסמיני גיל המעבר.

אצל נשים עם תסמינים בינוניים עד חמורים דיקור סיני קשור להפחתת גלי חום, הזעת יתר, שינויים במצב הרוח, הפרעות שינה ובעיות בשיער ובעור. תוצאות אלו הובילו את החוקרים למסקנה כי דיקור סיני יכול להוות אופציה טיפולית ריאלית לנשים שיכולות להשתמש או לא להשתמש בטיפול הורמונלי חלופי (HRT). מטרת המחקר הייתה לחקור את השפעת הדיקור ואת האקופרסורה באוזן על הקלה על גלי החום במהלך גיל המעבר אצל נשים סיניות בשחלות חוץ רחמיות כדי לקבוע אם הדיקור ברפואה הסינית היה יעיל יותר מאשר הדיקור המדומה בטיפול בתסמינים אלו. במחקר הושוו דיקור סיני וטיפול מדומה בתסמיני גיל המעבר והראה תוצאות חיוביות ושליליות כאחד. בין מאי 2006 למרץ 2008, 46 נשים סיניות הניתנות בשחלות חולקו באקראי לקבוצת הדיקור והאקופרסורה באוזניים (n = 21) וטיפול הורמונלי חלופי (HRT) (טיבולון, n = 25). כטיפול אלטרנטיבי, ניתן להשתמש באקופונקטורה ובאקופרסורה באוזניים בכדי להקל על גלי החום בגיל המעבר אצל נשים מדכאות שיכולות או לא מעוניינות לקבל טיפול ב- HRT.

לאנשים כמוני שיכולים או לא רוצים טיפול הורמונלי לטיפול בסימפטומים של גיל המעבר

רפואה אלטרנטיבית כמו דיקור סיני יכולה להיות דרך קיימא להקל עליהם. טיפול הורמונלי הוא טיפול יעיל לגלי חום אך יש בו גם סיכונים בריאותיים ותופעות לוואי, ולכן נשים רבות פונות לטיפולים אלטרנטיביים. יש נשים המשתמשות בטיפולים משלימים כמו דיקור לטיפול בתסמיני גיל המעבר.
למידע מורחב על טיפול דיקור סיני לבעיות של גלי חום בגיל המעבר באפשרותך לגלוש לאתר

במחקר קטן בשנת 2019

דיקור סיני בחמישה שבועות הפחית גלי חום, הזעות לילה, שינויים במצב הרוח והפרעות שינה אצל נשים הנאבקות עם תסמיני גיל המעבר. איימי מגר, DACM, היא דיקור סיני מורשה וחברה במועצה האמריקאית לרפואה רבייתית מזרחית. היא עובדת בבית הבריאות והבריאות לנשים בנורת'המפטון, מסצ'וסטס, בדיקור סיני. – מחקר דני מציע כי דיקור סיני יכול להוות אלטרנטיבה מועילה להורמונים בכדי להקל על תסמיני גיל המעבר. דיקור סיני יכול לסייע בהגברת זרימת הדם בגוף, בהורדת לחץ הדם ובהפחתת לחצים הקשורים למתח על השרירים והלב. במחקר אקראי קטן, נשים עם תסמיני גיל המעבר הבינוניים עד הקשים שקיבלו דיקור סיני במשך 5 שבועות דיווחו על הפחתה של מספר תסמינים בשבוע 6, כתבה Kamma Sundgaard Lund, MD מאוניברסיטת קופנהגן בדנמרק ועמיתיה לִפְתוֹחַ.

מצאנו ארבעה מחקרים שסיפקו את הראיות הראשונות לכך שדיקור סיני מפחית גלי חום אצל נשים בגיל המעבר

למרות שהמחקרים היו קטנים, לא נצפו הבדלים משמעותיים בקבוצות בין בקרות לטיפול פעיל וכל ארבעת המחקרים הראו קיצור גלי חום ל -24 שעות. מחקר אחד לא מצא שום צמצום בשטיפות החום בלילה; אחר מצא ירידה בהפרעות שינה.

עם זאת, לא מצאנו שום ראיות לכך שדיקור סיני מפחית הפרעות שינה באוכלוסייה הכללית. מחבר המחקר מצא כי אין עדויות לכך שדיקור סיני יכול לפתור בעיות שינה באוכלוסייה כללית.