תפריט סגור

השוואה מפורטת של קרנות פנסיה

קרן פנסיה היא כלי השקעה המספק הכנסה מסוימת בעתיד. בדרך כלל משתמשים בו אנשים שיוצאים לפנסיה או מבוגרים מכדי לעבוד.

ישנם שני סוגים של קרנות פנסיה – קצבות קצבה והגמלה. ההבדל העיקרי ביניהם הוא האופן שבו הם מתמודדים עם הסיכון עבור המשתמשים שלהם. קרן פנסיה מוגדרת משקיעה רק את הסכום המופרש ואילו קרן פנסיה מוגדרת תורמת כדי לוודא שמשתמשיה מקבלים סכום כסף מסוים בעת פרישתם.

בעיה גדולה עם סוגים אלה של קרנות היא קיימות. על פי ההערכות, עד שנת 2030 יהיו יותר גמלאים מאנשים שמשלמים לתוכנית, מה שיוביל למחסור במימון קרנות הפנסיה הללו.

קרנות הפנסיה הן "סוג של תוכנית חיסכון" לעובדים. הם מהווים חלופה לפנסיה הניתנת על ידי המעביד.
עבור עוד פרטים נוספים על השוואת קרנות פנסיה בצורה מפורטת והשוואה מפורטת של קרנות פנסיה נא לבדוק ב- tbc.org.il

השוואת קרנות פנסיה עשויות לאפשר תשואות גבוהות יותר מהפנסיה הניתנת על ידי המעביד מכיוון שהן אינן דורשות את אותה רמת הפרשות.

ישנם שני סוגים של קרנות פנסיה, הפרשות מוגדרות ותכניות הטבה מוגדרות.

תוכנית הפרשות מוגדרת היא המקום בו התשלומים שהמעביד ועובדיו מעניקים מבוססים על הרווחים שמפיקה קרן הפנסיה בשנה נתונה. במסגרת תכנית מסוג זה, אין ערובה כי לאדם יהיה מספיק כסף בחשבונו בעת פרישתו לכיסוי הוצאות צפויות במהלך הפרישה. תוכנית הטבה מוגדרת בדרך כלל מציעה תשלום חודשי ספציפי כאשר אחד פורש, ללא קשר לכמה כסף הושקע לחשבונו לאורך זמן.

קיימות כיום הרבה קרנות פנסיה זמינות.

לכל קרן יתרונות וחסרונות משלה.

חלק מהקרנות מציעות שיעורים טובים יותר על השקעה אחת אך יש להן רק אפשרויות בודדות עבורך להשקיע את כספך.

לאחרים אולי יש הרבה אפשרויות השקעה אבל התעריפים שלהם לא גבוהים כל כך.

זה תלוי בך להחליט מה הכי טוב לצרכי ההשקעה שלך.

 

 

קרנות פנסיה ותכניות הטבה מוגדרות הן שני כלי חיסכון לפנסיה שונים. בעוד שקרנות הפנסיה מציעות תשלום חודשי קבוע לאחר פרישתך, תוכניות הטבות מוגדרות מציעות תשלום חודשי קבוע ללא קשר למתי אתה פורש.

בטבלת ההשוואות להלן ניתן לראות כי ישנם הבדלים רבים בין שני סוגים אלה של רכבי חיסכון לפנסיה. הבדלים אלה כוללים את אורך החיים של התוכנית, איזה סוג עבודה נדרש להשתתפות והאם יש גבול לכמות הכסף בחשבון.

המאמר ייתן סקירה כללית של ההבדלים בין שני סוגי הכספים.

קרנות פנסיה מוגדרות כסוג של קרן המשמשת למתן הכנסה לאדם בפנסיה. במקרה זה, ישנם שני סוגים של קרנות פנסיה, הפרשה מוגדרת והטבה מוגדרת. תוכניות הטבה מוגדרות מבטיחות סכום פנסיה חודשי שנקבע מראש לכל אדם הזכאי לגמלה. תוכניות תרומה מוגדרות אינן מספקות הטבה חודשית מובטחת, אלא דורשות מהעובד לתרום אחוז מסוים משכרו לתוכנית. הטבות עתידיות מתוכנית מסוג זה תלויות בתרומות ובביצועים בהשקעות אלה.

הסוג הראשון של קרן הפנסיה, תוכניות הטבה מוגדרות, מבטיח סכום פנסיה חודשי שנקבע מראש לכל אדם הזכאי לגמלה. תוכניות תרומה מוגדרות מחייבות את העובדים לתרום א

קרנות הפנסיה חשובות למשקיעים מכיוון שהן מבטיחות שכל האנשים שחוסכים כסף לפנסיה יוכלו למשוך אותו. קרנות הפנסיה נתפסות גם ככלי חשוב לחיזוק הצמיחה הכלכלית. ישנם סוגים רבים ושונים של פנסיה, שיכולה לתת למשקיע רמות שונות של סיכון והחזר השקעה.

הטבלה שלהלן מציגה שלושה סוגים שונים של תוכניות פנסיה:

#1 תוכנית פרישה בסיכון נמוך: תוכנית זו נחשבת לסיכון נמוך מכיוון שהיא משלמת סכום מוגדר מדי שנה, מה שאומר שיש סכום קבוע של סיכון אם השוק לא יתפקד כצפוי. התשלום הקבוע יהיה תלוי בגיל שבו אתה פורש. לתכניות אלה יש לרוב שיעור תרומה ראשוני גבוה יותר עם תרומות מוגברות ככל שמתקרבים