תפריט סגור

התאמות בפסיכומטרי יכול לשפר את הציון?

מבוא: מהן התאמות בפסיכומטרי?

פסיכומטרי הוא חקר מדידות פסיכולוגיות. הוא משמש לעתים קרובות בחינוך, פסיכולוגיה ומדעי החברה אחרים.

התאמות בפסיכומטרי הן שינויים באופן שבו מבחנים או מעריכים מבחן פסיכומטרי. ניתן לבצע התאמות אלו כדי להתחשב ברקע או לצרכים הספציפיים של אדם.

כמה דוגמאות להתאמות בפסיכומטרי הן:

– ניתן זמן נוסף לביצוע מבחן

– מתן הפסקות נוספות במהלך הבדיקה

– התאמת רמת הקושי של שאלות

פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית. הוא משמש בתחומים שונים כגון פסיכולוגיה, חינוך ובחירת כוח אדם. מבחנים פסיכומטריים משמשים למדידת מיומנויות, עמדות ואינטליגנציה. הם משמשים גם לניבוי ביצועים עתידיים.

כמה התאמות בפסיכומטרי נעשו כדי לשפר את הציון. לדוגמה, יש גרסה חדשה יותר של מבחן האישיות של מאיירס-בריגס שהותאמה לחברה של היום. המבחן החדש של Myers-Briggs אינו משתמש בסוגי אישיות כמו "Sensing" או "Intuition". במקום זאת הוא משתמש במונחים מודרניים יותר כמו "חשיבה" ו"תחושה". התאמה זו מאפשרת לאנשים שמקבלים ציון כמופנמים במבחן הישן להבקיע כמוחצנים במבחן החדש. הגד גם המציאה סוג חדש של מבחן פסיכומטרי שניתן לגשת באינטרנט או בטלפון במחיר זול יותר מאשר מבחנים פסיכומטריים מסורתיים

הקדמה: מה זה פסיכומטרי?

פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית והיישום של מדידות אלו על הבדלים אינדיבידואליים ובריאות נפשית.

פסיכומטרי הוא תחום לימודים חדש יחסית שקיים רק כמה עשורים. לתחום יש היסטוריה, תיאוריות ושיטות משלו שפותחו במהלך השנים. מבחנים פסיכומטריים משמשים להערכת תכונות אישיות של אדם, מנת אינטליגנציה (IQ), תחומי עניין, כישרון או מאפיינים אחרים שאולי לא ניתנים לצפייה בקלות.

השימוש במבחנים פסיכומטריים בחינוך הוצג לראשונה בתחילת שנות ה-1900 כדרך לזהות ילדים עם לקויות למידה. כיום, אבחונים פסיכומטריים משמשים אנשי חינוך על מנת למדוד את הפוטנציאל הלימודי של התלמידים ולסייע להם להצליח בלימודים.

פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית. זהו ענף בפסיכולוגיה העוסק בתיאוריה ובטכניקה של הבדלים אישיים וקבוצתיים ביכולות המנטליות, בתכונות אישיות, בתחומי העניין, בעמדות ובמשתנים פסיכולוגיים נוספים.

על הפסיכומטרי לזהות תחילה את סוג המבחן שישמש להערכה. לאחר מכן עליהם להעריך את המבחן לגבי מהימנות ותקפות לפני ביצועו לנבדקים. הנתונים הנאספים ממבחנים אלו מנותחים ומפורשים על ידי הפסיכולוג על מנת לחזות את היכולות או סוג האישיות של האדם.

בחלק זה נדבר על האופן שבו פסיכומטרי יכול להיות כלי שימושי לשיפור הציונים על ידי חיזוי הצלחה בלימודים על סמך כישוריו או סוג אישיותו של התלמיד.

מהם סוגי שיטות ההתאמה?

פסיכומטרי הוא חקר המדידה הפסיכולוגית, במיוחד כשהיא מתייחסת להבדלים אינדיבידואליים וליכולות שכליות. ישנם סוגים רבים ושונים של שיטות התאמה שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הציון.

השיטה הראשונה נקראת תיאוריית תגובת הפריטים (IRT). IRT משתמש בהסתברות שאדם יקבל שאלה נכונה על מנת להעריך את רמת היכולת שלו. השיטה השנייה נקראת דיפרנציאלי פריט תפקוד (DIF). DIF בוחן עד כמה מבחן מתפקד עבור קבוצות שונות של אנשים. השיטה השלישית נקראת קנה מידה דיפרנציאלי (DAS). DAS בוחן עד כמה מבחן מתפקד עבור אנשים שונים עם רמות שונות של יכולת אינטלקטואלית.

אנשים רבים צריכים לעבור מבחנים פסיכומטריים כמו SAT, GRE או GMAT. אלו מבחנים סטנדרטיים המשמשים למדידת יכולת ואינטליגנציה.

כישרון הוא מדד ליכולת הטבעית של האדם בתחום מסוים. אינטליגנציה היא היכולת לרכוש ידע וליישם אותו במצבים מתאימים.

ה-SAT היא בחינה המיועדת לקבלה לקולג' בארצות הברית, בעוד שה-GMAT היא בחינה המיועדת לתכניות ניהול לתואר שני בבתי ספר למנהל עסקים ברחבי העולם. ה-GRE הוא מבחן כללי המשמש לקבלה לבתי ספר לתארים מתקדמים במדינות רבות.

הציון שאתה מקבל במבחנים אלה אינו משקף בהכרח את הפוטנציאל האמיתי שלך מכיוון שישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על הביצועים שלך במבחנים אלה כולל רמות מתח, מיומנויות ניהול זמן ואפילו רמות חרדה לפני תחילת המבחן.

ישנם גם גורמים אחרים כמו רמת הקושי של שאלות שנשאלו או עד כמה אתה מכיר את התוכן הנבדק, מה שיכול להשפיע גם על התוצאה שלך.

אז חשוב