תפריט סגור

השתלות שיניים ללא מספיק עצם

כמו כן מתפתחות אפשרויות טיפול ללא עצם, אך השתלות עצם הן שיטה מוכחת להכנת עצם לסת פגומה להנחת השתלים. תוצאות סופיות עבור מטופלים שאין להם מספיק עצם לסת כדי לתמוך בשתליהם, השתלה עשויה להיות הפתרון. חשוב לדעת שלשתלים המושתלים בעצם יש סיכון גדול יותר לכישלון מאשר בעצם טבעית. זה יגרום לסיבוכים עם היצמדות השתל לעצם.

זה הופך לבעיה כאשר למטופל יש אובדן עצם או צפיפות משמעותיים ולכן אין לו את התמיכה הפיזית הדרושה לקליטת השתלים הדנטליים בצורה נכונה

סיבוכים יכולים להיווצר עם שתל שהתמזג כהלכה עם העצם או יכול להתנתק ממנה מסיבות שונות. אוסטאופורוזיס עצמו יכול להשפיע על צפיפות העצם, מה שהופך את השתלים לא חזקים מספיק כדי לעמוד בלחצים תפקודיים רגילים כמו נשיכה ולעיסה. עם זאת, זה יכול להיות בעייתי שכן שיניים חסרות מובילות לרוב לאובדן עצם.

חלק מהליכי השתלת עצם עבור השתלות שיניים דורשות הוספת כמות קטנה של עצם סביב בסיס השתל במהלך ההליך

אך במקרים אחרים יש להסיר עצם מחלקים אחרים של הלסת ולהוסיף כדי לחזק את אתר הלסת. הליך זה כולל הוצאת עצם משלו מחלקים אחרים בגוף שבהם אין צורך והשתלתה לתוך עצם הלסת כדי ליצור נפח מספיק לתמיכה בשתל. הליך זה כולל השתלה (הוספת) עצם או חומר עצם ללסת. עבור השתלות שיניים, המנתחים יכולים לקחת חומר עצם מגופו של המטופל, לרוב מעצם השוק, מעצמות הירך או מחלקים אחרים של עצם הלסת, ולהשתיל אותו על החלק של העצם הדרוש לתמיכה בשתל הדנטלי.

בנוסף לתותבות או גשרים דנטליים

אנשים רבים יכולים גם לבחור לבצע שתלים דנטליים, הכוללים עמודי טיטניום המחוברים לעצם הלסת כדי לספק חוזק ותמיכה, וכתרים או שיניים מלאכותיות המחוברות לעמודים שנראים ומתנהגים בצורה דומה .ממש כמו השן הטבעית שאיבדת. שתלים זיגומטיים הם פשוטים יותר מהשתלות עצם ויכולים לסייע לחולים עם אובדן עצם חמור לקבל שתלים דנטליים. אם השתל הזיגומטי אינו מתאים, במיוחד במקרה של אובדן עצם הלסת, גם השתלות עצם יכולות לסייע בתיקון הלסת ולאפשר השתלות שיניים. השתלת עצם מוצלחת יכולה להפוך את הלסת שלך לחזקה מספיק כדי לתמוך בשתל הדנטלי ותשפר מאוד את תוצאות השתלת השתל.

עצם

היא רקמה חיה, ולכן נחלשת או פגומה, היא עשויה לכלול את עצם השתל במהלך תהליך הריפוי. הכוחות הפועלים על השתל יפרידו לאט לאט בין השתל לעצם, ובסופו של דבר הוא ייפול החוצה ויאבד. אם יצליח, העצם תגדל במיקום חדש ותהפוך את האזור לחזק מספיק כדי להכניס את השתל. סוג זה של שתל יכול לשמש בחולים שאינם מסוגלים או לא רוצים לעבור הליך הגדלת עצם לתיקון עצם.

זה נעשה כאשר אין מספיק עצם בחלק האחורי של הלסת העליונה

כדי למקם את השתל. במקרים בהם השתלת העצם הנדרשת נרחבת יותר, השתלים יוכנסו רק לאחר שהעצם המושתלת גדלה יחד (אוסאואינטגרציה) עם העצם הקיימת. לרוב, השתלת עצם מתבצעת מספר חודשים לפני השתלת השתל ובדרך כלל מאריכה את משך הטיפול. השתלים חייבים להיות מחוברים בחוזקה לעצם הלסת לתפקוד ארוך טווח, כך שהשתלת העצם יכולה לחזק ולעבות את מקום ההשתלה.

השתל המחליף את השן החסרה חייב להיות גדול מספיק

כדי לעמוד בכוח הלעיסה, ועליו להיות בעל מספיק עצם כדי לתמוך בגודל השתל. באופן טבעי לא לכל החולים יהיה מספיק שטח עצם להשתלה. אבל ייתכנו מכשולים לשתל שלך, במיוחד אם השן אבדה לפני זמן רב – יכול להיות שאין מספיק עצם במקום הזה כדי להתקין את השתל.

הצלחת השתלת שיניים תלויה בין השאר ביסוד העצם התומך בו

מטרתו היא לספק בסיס עצם וחניכיים לאורך זמן ואמין סביב השתלים שלך. פתרונות השתלים ללא השתלות פועלים באמצעות שתלים שתוכננו כראוי או בזווית שיכולים להפיק את המרב מהעצם הזמינה המוגבלת לתמיכה בשיניים חדשות ללא צורך בהליכי השתלת עצם, ריבוי ניתוחים או שלבי טיפול.

באמצעות הליכים אלה

המטרה העיקרית שלי היא לבטל את הצורך בתותבות מסורתיות או צמודות, להימנע מהשתלות עצם גדולות ולצמצם את הזמן הנדרש ליצירת שיניים טבעיות יפות. מטופלים שרוצים לקבל השתלות שיניים אולי שמעו שהם יכולים לשחזר את רוב מבנה העצם החסר באמצעות סדרה של השתלות עצם, המאפשרות את החדרת השתל לאחר סדרת פעולות נוספות זו. אפשרות אחת כוללת שימוש בשתלים זיגומטיים, שיכולים לסייע לחולים הסובלים מאיבוד עצם חמור להחזיר איכות חיים תקינה.

עבור מטופלים עם צפיפות עצם לא מספקת לתמיכה בתותבת שתל קבועה

אפשרות נוספת היא שתל All-on-4. אחד ההבדלים העיקריים בין שתלי All-On-4 ו-Trefoil הוא שניתן להשתמש במערכת ה-Trefoil גם אם למטופל אין את צפיפות העצם הנדרשת בדרך כלל להשתלות שיניים. אם יש לך צפיפות עצם נמוכה בלסת התחתונה שלך, אבל אתה לא יכול לחכות להשתלת עצם מוצלחת כדי לבצע שתל, ואתה לא מתאים ל-All-On-4, אולי כדאי לשקול פתרון שנקרא Trefoil.

אם השן שלך חסרה במשך זמן מה ואין לך מספיק עצם

כדי לקבל שתלים, ישנן מספר אפשרויות. צורות אחרות של שחזורים מושתלים עשויות להיות זמינות להגדלת העצם סביב הרווח של השן החסרה. תהליך זה עשוי להיות קל יותר לאיבוד שיניים בלסת העליונה, אולם ישנן אפשרויות לכל סוגי השיניים האבודות.

עבור רופא השיניים

הצעד החשוב ביותר הוא להבטיח שיש לך מספיק שטח עצם כדי לטפל בשתל. אם אתה שוקל אפשרות טיפול זו, השאלה הראשונה שאתה צריך לדעת היא האם יש לך מספיק שטח עצם כדי למקם את השתל. אבל ההתקדמות הטכנולוגית והרפואית שינתה את המציאות הזו. למטופלי שיניים עם מבנה עצם פגום או צפיפות עצם נמוכה יש כעת אפשרויות מרובות לעזור כאשר הם זקוקים להשתלת שיניים. עד לאחרונה, הם לא היו מועמדים להשתלת שיניים אם לא היו השתלות עצם פולשניות מאוד שהאריכו את זמן הטיפול במספר חודשים.

No Bone Solution ™

הוא פרוטוקול טיפול מיוחד שפותח במרכז דנטלי פי. משתלים רבים ישתמשו גם בטכניקה נוספת הנקראת התחדשות עצם מודרכת (GBR). שתל זה מקדם את הצמיחה של תאי עצם חדשים, שבאופן אידיאלי יוצרים מספיק עצם בריאה כדי לתמוך בשתל שלך. זה אמור לשמש רק במקרים מסוימים ואינו מומלץ עבור הליכי השתלה מורכבים; עצם מלאכותית נקשרת גרוע יותר מעצם אמיתית.
למידע נוסף בנושא של השתלות שיניים מחירים עליך לבדוק ב- dental-clinics.co.il

עבור מידע בתחום של השתלות שיניים בחולון והשתלות שיניים ללא מספיק עצם ניתן לבקר ב- dental-clinics.co.il