תפריט סגור

גילוי רטיבות בקיר – מה כדאי לעשות

אתה יכול לזהות נזקי מים בקיר על ידי חיפוש אחר קירות יבשים רטובים, מבעבעים ושינוי צבע. עם הזמן, הלוח מפזר לחות לדליפות איטיות, וגורם לקיר להתפתח עקומות וקימורים.
למידע בתחום של גילוי רטיבות בקיר – מה כדאי לעשות ואיתור נזילות עם חברת נו ליק יש לבדוק כאן: no-leak.co.il

עודף מים ולחות עלולים לייצר ריח מעופש כאשר

הוא נספג בחומרי בניין כגון לוחות, עץ וקיר גבס. נוכחותו של ריח מעופש חזק מהווה אינדיקציה חזקה לכך שנזקי מים מסתירים חומרי בניין מהעין, כגון בידוד בקירות או חללי זחילה, שקשה להגיע אליהם ללא עזרה. נזילות מים נסתרות עלולות גם לגרום לצמח עובש להתפשט לאזורי הקיר או התקרה שבהם לא ניתן לזהות אותה.

דליפות מים נסתרות בקירות עלולות להיות מסוכנות במיוחד מכיוון שניתן לספוג מים דרך רצפות, קיר גבס, תקרות, קורות עץ וערימות. דליפות מים איטיות החבויות מאחורי הקירות בביתך יכולות ליצור סביבה לחה המייצרת עובש ועץ נרקב.

אם אתה מוצא סימנים של דליפה נסתרת בבית שלך ורוצה לדעת בוודאות

עקוב אחר הטיפים הבאים כיצד לבדוק זאת באמצעות מד המים שלך. בדוק את ביתך באופן קבוע לאיתור סימנים של דליפות מים נסתרות, כך שתוכל להגיב במהירות לפני שהם גורמים לנזק חמור.

פקחי הבית והבנייה מסתמכים על מדי לחות

כדי לזהות בעיות פוטנציאליות במבנים פגומים והצטברות לחות. בעת רכישת בית, הפקחים יכולים להשתמש במד לחות כדי לקבוע אם לבית יש נזילה. פקחי הבית יכולים גם להשתמש במד כדי לבדוק כתמי מים על קיר הגבס ולתקן דליפות מים בעייתיות במרתף.

מצב זה משמש לבדיקת לחות על פני השטח של חומרי בנייה כגון טיח

טיח ועץ. אם נמצאת רטיבות ניתן לפתוח ולייבש את הקיר לטיפול בזיהום עובש, לתקן נזילות בצנרת ולהסיר כל בידוד רווי. אם לא ידוע שמיקום הקיר המדויק דולף, ניתן להשתמש במד לחות לאיתור אזורים בקיר שעלולים להכיל מים.

ישנם סוגים רבים ושונים של מדי לחות עם הגדרות כיול שונות לבדיקת לחות בעץ

קיר גבס וחומרים אחרים. חלקם מכוילים לאיתור לחות בעץ, בעוד שאחרים משמשים לקיר גבס ובטון. אנשים רבים משתמשים במדי לחות למדידת תכולת מי העץ וחלקם מעוצבים לשימוש עם קיר גבס או בטון.

כמה מדי לחות משתמשים בחיישן מחט

כדי לזהות את נוכחות הלחות בחלל הקיר על ידי קידוח חור גדול. באמצעות בדיקה לקיר עמוק, המשתמש יכול, למשל, להחליק עט לתוך בידוד קיר הגבס כדי לראות אם יש רטיבות נסתרות במערת הקיר. אם הדבר נחוץ, ובמקרה זה השימוש במד לחות בצורת סיכה עשוי להיות שימושי, ניתן לבצע קריאה מהמד עם מדידות ישירות מהמקור.

מצלמות IR יכולות לזהות רטיבות בקירות פנימיים בתנאים הנכונים

מצלמות הדמיה תרמית המזהות תנודות טמפרטורה בטווח האינפרא אדום משמשות תרמוגרפים לאיתור הצטברות לחות, עיבוי, חדירה ודליפה על קירות, מערכות וחלונות המספקים סביבה התורמת להיווצרות עובש.

מדי לחות ומצלמות הדמיה תרמית הן שתי דוגמאות לציוד מתקדם שמשחזרים יכולים להשתמש בו לאיתור דליפות קיר נסתרות. אם במקרה נראה נזילת מים בקיר, ישנם מספר סימנים שיכולים לעזור לך לזהות אותה.

מד הלחות שלי

הוא הכלי הטוב ביותר שבו אני משתמש כמפקח בית לאיתור נזילות ואיתור אזורים בעייתיים, כך שלדעתי צריך שיהיה לכל מדידת לחות טובה. אם אתה שורף הרבה עץ לחימום הבית או למטרות אחרות, הוא מזהה עץ לח המייצר פיח כבד שלא ניתן לשרוף אותו, כמו גם עץ יבש. עבור פקחים, קירות גבס, קירות גבס, תקרות, חיפויי עץ וכל השאר שקיים הם האזורים הנפוצים ביותר בהם משתמשים במד לחות.

כדי לקבל את העומק, השתמש באקדח פטיש כדי לקדוח חור במשטח המאפשר לך למדוד את תכולת הלחות של העץ ברמות חדירה שונות, ולהכניס סיכה ארוכה למשטח העץ כדי ליצור 1 1 /2 אינץ 'מדידה עמוקה. בעת שימוש בסולם עץ או מד לחות במחט, קריאות תכולת הלחות של MC יכולות להיות בין 5 ל -40. סולם הוא מד לחות לא פולשני הדומה למכשיר למדידת מחט, שכן סולם העץ יכול לקרוא את ה- MC בין 5 ל 30 ויכול לקרוא אותו ביחס לסולם (0 עד 100) עבור חומרים לא עץיים כמו בטון.

הבדיקה האחרונה שיכולה לשכנע אותך לבדוק תכולת לחות מוגברת בחללי הקיר

היא שימוש במד לחות לא פולשני וזול. חברות תיקון מים מקצועיות הן אנשים שיודעים הרבה על נזקי רטיבות וברשותם כלים מיוחדים לאיתור מקורות חדירת רטיבות, כגון מדי לחות ואיכות תרמוהיגרם איכותיים, הקובעים את תנאי הלחות היחסית בביתכם ומסייעים לוודא כי אין עודף לחות בבניין. נזקי מים אולי אינם נראים לעין או ברורים, אך כאשר מתרחשות נזילות או הצפות, מדידת תכולת המים בחומרי בניין יכולה לסייע לקבוע אם תכולת הלחות (GW) אחידה בכל הבניין, המהווה מקור ברור לדליפות חלון לסירוגין הנגרמות על ידי עודף לחות (GW).

בניגוד לאינסטלציה וקירות גבס, לא לעתים קרובות אנו רואים מים מחלחלים דרך הקירות, אך אם נגלה אותם, הם עלולים לגרום לנזקים של אלפי דולרים. בהתאם להיקף הנזק, דליפות מים דרך הקיר עשויות לעלות $ 350 עד $ 2,000 או יותר לתיקון.