תפריט סגור

איך תדעו לבחור את הציוד המקצועי ביותר לאופנוע

כאן אנו נותנים עצות ספציפיות על היסודות, עם עצות מעשיות כיצד לקנות וללבוש את הפריטים והציוד הטוב ביותר. אנו מתמקדים בציוד עמיד מספיק כדי למנוע פציעה, אך דק מספיק כדי ללבוש אותו בפומבי מבלי להיראות כמו כוכב על ושיהיה לכם הכי נח שאפשר.כמו כן,  את רוב הציוד לבשנו בזמן הרכיבה והדגשים הגיעו ממש מהשטח. 

עם הזמן, כאשר תרכבו על אופנוע מספר שנים, גם תדעו להתאים לעצמכם את הציוד הנח ביותר עבורכם וכמה שיותר מקצועי ושומר עליכם מבחינת בטיחות.

חליפות ובגדים מתאימים

רבים מבגדי האופנוע הטובים ביותר וציוד המגן מספקים יותר מהגנה, הם מעוצבים תוך מחשבה על סגנון הרכיבה והם נוחים מאוד לרוכבים ברכיבות למרחקים קצרים או ארוכים. בין אם אתה רוכב מנוסה או מתחיל, בחירת ציוד האופנוע הנכון היא המפתח. בטיחות היא בדרך כלל הסיבה המרכזית לבחירה מסוימת ושווה לעשות מחקר מעמיק לפני שרוכשים ציוד שעולה לא מעט כסף. 

כמובן שאתה יכול ללבוש ג'ינס בזמן נהיגה, אבל אל תהיה מופתע כאשר ג'ינס נמס על העור מהחום של המנוע או האגזוז במהלך נסיעה כביש. במילים אחרות, לא מומלץ ללבוש מכנסיים רגילים בזמן רכיבה על אופנוע, מכיוון שכפות הרגליים אינן מוגנות במקרה של תאונה ובנוסף, יהיה לכם נח יותר לרכוש ציוד שמותאם למשימה.

איך נבחר מגפי רכיבה לאופנוע

 יצרנים מתאימים את המגפיים שלהם למותגים שלהם, ובדומה לקסדות, הם נוטים להתאים מעט שונה בהתאם למותג. אל תשכחו איזה סוג של גרביים אתם הולכים ללבוש עם המגפיים שלכם, שכן גרביים עבות וכבדות עלולות להדק את המגפיים ולהגביל את האוורור במהלך יום ארוך. מגפי אופנוע נראים נהדר, אבל הם גם מספקים אחיזה ומגנים על עצמות הרגליים הקטנות במקרה של תאונה ואסונות שונים שיכולים לקרות במפתיע.

בחירת המגפיים צריכה להתמקד בנוחות הרכיבה ולא בשאלה "האם הם נוחות למשך יום שלם", כי זו לא כוונת היצרן. נכון,  גם הנראות שלהם חשובה ותרכשו מגפייםשנראות טוב לטעמכם, זה לא פחות חשוב אך שימו דגש על נתוני הבטיחות במוצר ומאילו חומרים הוא עשוי. הנתון החשוב ביותר זה איך יתפקדו בזמן אמת והאם יגנו בצורה המיטבית על הרגליים שלנו.

כלל האצבע העיקרי בכל הנוגע למגפי רכיבה הוא לוודא שהן יציבות ובעלות הגנה על הקרסול. זוג מגפיים מחויט היטב עם דריכה הגונה הם מרכיב יסוד בחליפות אופנוע לרכיבה בטוחה.

הציוד הטוב ביותר שישמור עליכם

ציוד האופנוע הנכון צריך להתאים היטב, להגן עליך מפציעות, מזג אוויר ולכלוך על הכביש, ובסופו של דבר גם להיראות טוב. בחירת ביגוד טוב לאופנוע יכול להיראות כמו מכשול עצום ואתגר לקבל החלטה בין אופציות רבות ומגוון רחב של יצרנים, אבל אנחנו כאן כדי לתת לכם  מידע כללי לעשות בחירה מושכלת. ציוד טוב ישמור עליך בנוחות ובמגוון רחב של מצבים, העיקר שתרגיש בנוח ותהפוך לנהג טוב ומקצועי יותר.

ציוד אופנוע במגוון רחב של מוצרים

קיים ציוד לאופנועים שיכול לשמור על בטיחותכם במקרה של תאונה, לשמור על נוחותכם בכל מזג אוויר ולהפחית עייפות. ציוד מגן לאופנועים באיכות טובה יכול להגן עליך במקרה של תאונה. לבישת ציוד מגן מתאים הוא הצעד הראשון לרכיבה בטוחה על אופנוע.

ללבוש קסדה, כפפות, מגפיים יציבות המכסות את הקרסוליים והמכנסיים, ומעיל אופנוע. אם אתה יוצא לרכיבת שטח, עדיף שתלבש ציוד מלא ואל תיקח סיכון, אך אם מדובר בנסיעה קצרה על הכביש, לעיתים מספיק גם סט פשוט של מגפי אופנוע יציבים, ז'קט יפה וקסדה.

מכיוון שיש הרבה אפשרויות בשוק, בחירת הציוד שלך תהיה תלויה בסוג האופנוע וסגנון הרכיבה שאתה מתכוון לעשות, בדיוק כמו עם בחירת הקסדה שלך. 

בין אם אתה לובש מכנסי רכיבה או חליפות עור מעל הלבוש הקז'ואלי שלך, הגנה היא המפתח כאן. ביגוד מגן עשוי לכלול סוגים מסוימים של ז'קטים, כפפות, מגפיים ומכנסיים. ברוב החנויות שמוכרות ציוד לאופנועים, תוכלו למצוא גם מוצרי אופנה שונים ומגוון רחבים של מוצרים נלווים, שלא קשורים לבטיחות, אלא לאופנה וסטייל בלבד.

מעילי אופנוע עשויים בדרך כלל מעור או מבדים סינתטיים מיוחדים כמו קורדורה או קוולר. ז'קטים אלו כוללים בדרך כלל ריפוד על המרפקים, עמוד השדרה והכתפיים. עם הציוד המתאים תוכלו ליהנות מחוויית נהיגה נהדרת תוך שמירה על הגוף.

קסדה טובה מצילה חיים

ישנם יתרונות רבים לבחירה לרכוב עם קסדה מאשר בלי ורובם די ברורים לכולנו.  תאונות אופנוע רבות נגמרו במזל וברוב המקרים זה לא נגמר במוות בזכות ציוד ולא סתם ציוד, ציוד מלא!
גם למי שמכור לנסיעה באופנוע ולתחום המוטורי, יודע ומבין שרכיבה על אופנוע היא מסוכנת ואם לצערכם אתם נתקלים במכונית, הסיכוי שלכם גבוה יותר עם קסדת אופנוע טובה ואיכותית.

חבישת קסדת אופנוע יכולה להגן על המוח במקרה של תאונה או פגיעה

בנוסף להגנה על הראש במקרה של תאונה, קסדת אופנוע יכולה גם להדוף לכלוך ואבנים, להגן עליך מפני פסולת כביש, להגן על אוזניים ולהגן על העיניים. בבחירת קסדת אופנוע, עליכם להיות בטוחים שהקסדה בטוחה ואינה חוסמת או מצמצמת את שדה הראייה שלכם. מומלץ להחליף את קסדת האופנוע לאחר תאונה או נפילה שכן השלמות המבנית של הקסדה ו/או רפידת הריפוד עלולה להיפגע ולהפוך את הקסדה לא בטוחה.

בנוסף לבטיחות, קסדות מספקות הגנה מפני רוח ושמש, כמו גם פסולת וחרקים. בבחירת קסדה יש לוודא שהיא מאושרת ע"י כל התקנים ושהיא מתאימה עבורכם במידות בצורה מושלמת.

כמו כן, ישנם קסדותעם טכנולוגיות שונות כמו למשל קצף, כדי להפוך את הקסדה להדוקה יותר על הראש. פריט חשוב מאוד, בעיקר לקראת החורף הקרב ובא הוא מעיל הגשם של האופנוע נעשה מעט יותר גדול כדי להתאים לציוד המגן שלך שילבש לפניו.

בחירת לבוש מתקדם וטכנלוגי

ציוד מגן לאופנוע הוא תחום רחב המכנס לתוכו תתי קטגוריות רבות. ציוד צריך להיות מסוגל לשמור אותך יבש גם כשהוא רטוב, קריר במזג אוויר חם, חם במזג אוויר קר ויעיל בזמן תאונה. 

במילים פשוטות, ביגוד לאופנוע הוא ביגוד מגן וביגוד שנועד להגן על הרוכב במקרה של תאונה ו/או מפני הסכנות הכרוכות ברכיבה על אופנוע, כגון מזג אוויר סוער באופן מפתיע. כדי לשפר את בטיחות האופנועים, מדינות רבות דורשות שימוש בציוד מגן אישי כגון ביגוד מגן וקסדות.

מחיר אל מול תועלת ואיכות

כיום, יש מלחמה בין כל היצרנים של תחום ציוד האופנועים ואותה תחרות מייצרת טכנולוגיות מרהיבות בכל המוצרים, בבטיחות ובאופנה הכללית. תחום הבטיחות תופס תאוצה בשנים האחרונות וכל תקופת זמן נכנס לשוק פטנט חדש שישמור עלינו טוב יותר בזמן הנהיגה.

 

ציוד הרכיבה לעיתים עולה לא מעט כסף וגם לזה יש פתרונות, אתם לא תנהגו ללא מיגון כי זה יקר. ישנם חברות קטנות יותר מהמותגים הגדולים שמוציאות ליינים חדשים מעת לעת ורמת הציוד לא פחות טובה. מנגד, רבים טוענים שהמחיר עושה את שלו וחברות יקרות מאוד לרוב גם מחזירות ללקוח במוצר איכותי עם הבטיחות הגבוה ביותר, אך זה נתון לויכוח ויש שחושבים אחרת.