תפריט סגור

משאבות ואקום שמן

מבוא:

משאבות ואקום משמשות להוצאת אוויר ממערכת או מיכל. הם בדרך כלל פועלים על ידי מציצת האוויר דרך צינור ושאיבתו לתוך מיכל שבו הוא מאוחסן.

ישנם שני סוגים של משאבות ואקום – ללא שמן ואטומות שמן. משאבות ואקום אטומות בשמן מיועדות לשימוש במערכות המכילות נוזלים, כאשר הנוזלים עלולים להזיק למשאבה אם יגיעו אליה. במשאבות מסוג זה מניחים סרט שמן בין החלקים הנעים כדי למנוע מהם להיחשף לנוזל.

משאבות ואקום ללא שמן מועדפות לעתים קרובות מכיוון שהן אינן דורשות שימון ואינן מייצרות אדים מזיקים כאשר הן פועלות. עם זאת, הם לא יעבדו עם מערכות המכילות נוזלים בגלל היעדר שכבת שמן בין חלקים נעים.
למידע נוסף בתחום של משאבות ואקום שמן ניתן לגלוש לאתר edwards.co.il

משאבות שמן הן מכשירים המשמשים להפקת שמן מהאדמה. ישנם שני סוגים של משאבות שמן- משאבות הרמה לגז ומשאבות בורג סיבוביות. משאבות גז משתמשות בלחץ גז כדי לדחוף שמן מהקרקע. משאבות בורג רוטרי משתמשות בברגים מסתובבים כדי לשאוב את השמן מעלה מהאדמה.

ישנם ארבעה סוגים של משאבת בורג סיבובית – חד-שלבי, דו-שלבי, תלת-שלבי וארבע-שלבי. משאבת בורג סיבובית חד-שלבית יכולה לשאוב עד 10 חביות לדקה (bpm) בעוד משאבת בורג סיבובית ארבעה שלבים יכולה לשאוב עד 60 ppm.

הקדמה: מהי משאבת ואקום?

משאבת ואקום היא מכשיר שמוציא אוויר וגזים אחרים ממיכל אטום.

משאבת ואקום משמשת להפחתת לחץ הגזים בחלל סגור. תהליך זה נקרא "שאיבה". למשאבות ואקום יש יישומים רבים ושונים, אך הן משמשות לרוב לשאיבת אוויר ממיכלים על מנת ליצור ואקום.

משאבות ואקום הן מכשירים שניתן להשתמש בהם כדי ליצור ואקום. זה נעשה על ידי שליפת מולקולות אוויר החוצה מהחלל ובכך ליצור ואקום. משאבות ואקום משמשות בתעשיות ויישומים רבים ושונים, כגון בתעשיית הנפט.

הדבר הראשון שצריך לדעת על משאבות ואקום נפט הוא שהן משמשות בדרך כלל לפעולות קידוח בים עמוק. הסיבה לכך היא שתעשיית הנפט צריכה להפיק נפט מבארות הים העמוקות הללו, שעומקן יכול להיות עד שלושה קילומטרים.

פרק 2. כיצד פועלות משאבות ואקום

משאבת הוואקום היא מכונה השואבת אוויר ממיכל אטום על ידי שימוש בעקרון הפרשי הלחץ. משאבת הוואקום היא מרכיב חשוב בכל תהליך הדורש הוצאת אוויר כמו ייבוש, סינון והסרת גז.

משאבת הוואקום הומצאה בשנת 1705 על ידי אוטו פון גריקה, שנולד במגדבורג גרמניה. הוא יצר אותו כדי להדגים את העיקרון של לחץ אטמוספרי על ידי הוצאת אוויר מכדור נחושת והראה כיצד ניתן להשתמש בו כדי להעלות מים לתוך הכדור.

משאבות ואקום משמשות לייצור ואקום חלקי במערכת. הם משמשים ביישומים רבים כולל שאיבת מים, מיזוג אוויר, קירור ותהליכים תעשייתיים רבים אחרים.

פעולת המשאבה תלויה בסוג הוואקום שהיא יוצרת. הסוג הנפוץ ביותר הוא משאבת ואקום ברוטור רטוב שיש לה שני רוטורים המסתובבים אחד ביחס לשני בתוך תא אטום. כאשר רוטור אחד נע לעבר השני, הוא יוצר ואקום חלקי השואב נוזל מהאזור שמסביב ודוחף אותו לתוך צינור יציאה.

פרק 3. יתרונות השימוש במשאבות ואקום

השימוש במשאבות ואקום בתעשיית הנפט הופך לפופולרי יותר ויותר. משאבות ואקום הן סוג של משאבת ואקום המשמשת לשמירה על לחץ ואקום חלקי. הם משמשים בעיקר בתעשיית הנפט כדי להסיר אוויר מצינורות, מכלים וכלי שיט אחרים.

היתרונות של שימוש במשאבות ואקום הם כדלקמן:

1) משאבות ואקום יכולות לשמור על לחץ גבוה יותר מאשר סוגים אחרים של משאבת ואקום

2) משאבות ואקום זולות יותר מאשר סוגים אחרים של משאבות ואקום

3) משאבות ואקום אינן דורשות כל ספק כוח חיצוני

4) ניתן להתקין משאבות ואקום בכל מקום

משאבות ואקום משמשות למגוון מטרות. ניתן להשתמש בהם הן בתעשייה והן בסביבה ביתית. בחלק זה, נחקור את היתרונות של שימוש במשאבות ואקום בשתי הגדרות אלו.

שימוש תעשייתי: לעתים קרובות נעשה שימוש במשאבות ואקום כדי לסייע בהוצאת אוויר ממיכל או מיכל שמתמלא בנוזל. זה מבטיח שהנוזל לא יתערבב עם כל אוויר שעלול לגרום להפרדה ולזיהום. יש להם גם שימושים רבים אחרים כולל הסרת בועות גז מנוזלים, הפחתת נקודת הרתיחה של נוזלים והסרת גזים מומסים מתמיסות.

שימוש ביתי: ניתן להשתמש במשאבות ואקום גם בבית להוצאת אוויר מצנצנות או בקבוקים בעת שימור מזון או הכנת חמוצים.