תפריט סגור

מה חשוב לדעת על רעלת הריון

מה זה?

רעלת הריון היא סוג של לחץ דם גבוה המתפתח במהלך ההריון או לאחר הלידה. זה משפיע על כ-3% מכלל ההריונות ו-10% מההריונות בנשים שעברו רעלת הריון בעבר. רעלת הריון מתחילה בדרך כלל לאחר 20 שבועות של הריון ועלולה לקרות שוב לאחר הלידה (רעלת הריון לאחר לידה). אתה לא יכול למנוע רעלת הריון להתרחש, אבל יש דברים שאתה יכול לעשות כדי להפחית את הסיכון שלך

רעלת הריון היא מצב המשפיע על נשים בהריון ועלול להוביל לסיבוכים חמורים הן לאם והן לתינוק שטרם נולד. זהו מצב נדיר המשפיע על כ-5% מההריונות בארה"ב.

תסמיני רעלת הריון כוללים לחץ דם גבוה, נפיחות, חלבון בשתן, כאבי ראש, טשטוש ראייה, בחילות והקאות. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו בשליש השני או השלישי להריון, עליך לפנות מיד לרופא שלך.

סיבוכים של רעלת הריון יכולים לכלול אקלמפסיה (התקפים), אי ספיקת כליות, בעיות כבד ולידה מוקדמת (לידה מוקדמת).

רעלת הריון היא סיבוך הריון שעלול להוביל להתקפים, אי ספיקת כליות ואפילו מוות. זה מתרחש כאשר גוף האם מתחיל לייצר יותר מדי חלבון בתגובה להורמוני ההריון. ישנם תסמינים רבים של רעלת הריון הכוללים: לחץ דם גבוה ורמות גבוהות של חלבון בשתן.

ישנם שלושה סוגים של רעלת הריון: קלה, בינונית וחמורה. המקרים החמורים יותר מצריכים אשפוז לצורך טיפול במגנזיום גופרתי או לידה.

הסיבה השכיחה ביותר לרעלת הריון אינה ידועה אך היא נקשרה להריונות המתרחשים בשלב מאוחר יותר בחיים או לאלו עם לידות מרובות (תאומים

רעלת הריון היא מצב הקשור להריון שיכול להשפיע גם על האם וגם על העובר.

רעלת הריון היא מצב הקשור להריון שיכול להשפיע גם על האם וגם על העובר. זה מאופיין בלחץ דם גבוה וחלבון בשתן, שהם סימנים לבעיות עם השליה או הכליות.

הריון

כיצד משפיעה השמנת יתר על הסיכון שלך ללקות ברעלת הריון?

השמנת יתר היא מצב שבו עודף שומן בגוף הצטבר במידה שעלולה להשפיע לרעה על הבריאות, מה שמוביל לירידה בתוחלת החיים ו/או לבעיות בריאותיות מוגברות.

השמנת יתר היא גורם סיכון מרכזי לרעלת הריון. הסיכון לרעלת הריון עולה עם עלייה במשקל של האם. לנשים שמנות יש עד פי חמישה את הסיכון לפתח רעלת הריון מאשר לנשים במשקל ממוצע.

אפשרויות טיפול עבור Pre-Ectlamsipa

הטיפול הנפוץ ביותר ברעלת הריון הם תרופות כמו מגנזיום סולפט, המסייע בהורדת לחץ הדם ועשויים למנוע התקפים בנשים הרות עם רעלת הריון קשה.

במקרים חמורים בהם רעלת הריון לא טופלה מוקדם מספיק או כאשר טיפולים אחרים לא הועילו, ייתכן שיהיה צורך בניתוח קיסרי כדי ללדת את התינוק מוקדם.