תפריט סגור

תרופות רגילות מול תרופות סבתא לשיעול

דבש הוא כבר מזמן תרופה ביתית לכאבי גרון ושיעול, שניתן לייחס לזיהומים בדרכי הנשימה העליונות. אנשים משתמשים במספר תרופות טבעיות לטיפול בשיעול מתמשך. להלן חמש תרופות טבעיות שתוכלו לנסות אם אתם או בני משפחתכם מצוננים.

אם אתה יכול לטפל בהצטננות בבית

תרופות הצטננות אלו עשויות לעזור לך. Vicks Vaporub בגרביים או בכפות הרגליים מקל על שיעול. ה-Vicks Vaporub יכול לעזור בשיעול ועדיף להשתמש בו על הרגליים. לכפות הרגליים יש נקבוביות רחבות יותר כדי לספוג מרכיבים ולסייע בגודש ובשיעול.

לאפשרות זו יש גם פחות תופעות לוואי מאשר תרופות נגד שיעול לילדים

אם יש צורך בשיעול והצטננות, תרופות ביתיות עשויות לעבוד טוב יותר מאשר תרופות. חלק מהתרופות הטבעיות הללו יכולות לספק הקלה בשיעול, במיוחד אם יש לך קשיי שינה. נסו את תרופות מדכאי השיעול הללו – בוודאי תמצאו אחד שעובד.

האפשרויות הללו לתרופות כייחות ומדכאות שיעול כוללות לעיתים קרובות אנטיהיסטמינים שגורמים לך לישון בעבודה

אך נלקחים בלילה יכולים לעזור לך להפסיק להשתעל כדי שתוכל לישון כדי שתוכל להרגיש טוב יותר בבוקר. למרבה המזל, אתה יכול בקלות לרפא שיעול והצטננות אצל ילדים קטנים ללא תרופות השיעול וההצטננות הללו. הסיכון בשימוש בתרופות אלו גדול מכל עזרה שתרופות יכולות לספק בהפחתת תסמיני הצטננות. על פי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, תרופות נגד שיעול בדרך כלל אינן מומלצות לילדים צעירים מאוד.

דבש מסייע במניעת שיעול אצל מבוגרים וילדים מעל גיל שנה

בתרבויות רבות, תרופה להצטננות היא שתיית נוזלים חמים, כגון מרק עוף, תה או מיץ תפוחים חם, שיכולים להקל ולהקל על גודש באף על ידי הגברת זרימת הריר. שתף ב-Pinterest תרופה ביתית פופולרית לשיעול היא לערבב דבש עם מים חמימים. במשך מאות שנים, דבש שימש כתרופה ביתית לטיפול בשיעול. מחקרים הראו ששתיית דבש יכולה להפחית שיעול לילה אצל תינוקות.

מחקר על טיפול בשיעול לילי בילדים השווה דבש כהה לדקסטרומתרופן

תרופה מדכאת שיעול, ללא כל טיפול. הם מצאו כי על פי הערכות ההורים, דבש הפגין באופן עקבי טוב יותר בהפחתת תדירות וחומרת השיעול ושיפור שנת הלילה, הן בהשוואה לדקסטרומתרופן והן ללא טיפול. בשנת 2004, פול ועמיתיו פרסמו מחקר בכתב העת Pediatrics שמצא ששתי תרופות לשיעול ללא מרשם הנפוצות בילדים, דקסטרומתרופן ודיפנהידרמין, לא הצליחו יותר מאשר פלצבו בעזרה לילדים עם שיעול להרגיש טוב יותר ולישון טוב יותר. בלילה, בערב. ולשתי התרופות הללו היו תופעות לוואי, כולל ישנוניות אצל חלק מהילדים ובעיות שינה אצל אחרים.

בהשוואה לקודאין

תיאוברומין היה יעיל יותר בדיכוי שיעול. חוקרים מאמינים שתאוברומין פועל על עצב הוואגוס, מה שממריץ שיעול. שוקולד חם שתף בפינטרסט. מחקר בבריטניה מדד את השפעת השיעול של תיאוברומין, מרכיב בקקאו. מחקר אחד מצא שסירופ שיעול העשוי מעלי טימין וקיסוס הקל על שיעול בצורה יעילה ומהירה יותר מסירופ פלצבו אצל אנשים עם ברונכיטיס חריפה.
עבור פרטים מורחבים על תרופות סבתא לשיעול מומלץ להעיף מבט ב- trufotsavta.co.il

מחקר קטן מצא שסירופ שיעול צמחי המכיל שורש מרשמלו יחד עם טימין וקיסוס מקל ביעילות על שיעול המתרחש עם הצטננות ודלקות בדרכי הנשימה

סבתא עשתה את עבודתה הרבה לפני שדקסטרומתרופן הפסיק להשתעל. לכן, אם אתה או הילד שלך סובלים משיעול, אולי כדאי לוותר על סירופ השיעול ולנסות את תרופת הסבתא הישנה. טפל בסימפטומים רק אם הם גורמים לילדך לאי נוחות, בעיות שינה, או אם השיעול באמת מטריד אותך (כגון שיעול יבש).

תרופות נגד הצטננות ושיעול ללא מרשם עלולות לגרום לתופעות לוואי חמורות ואף מסכנות חיים בילדים

למרות מחקר מתמשך, חבר המושבעים המדעי עדיין לא מתעקש על כמה תרופות קרות פופולריות, כמו ויטמין C ואכינצאה. עם זאת, מחקרים מסוימים הראו כי נטילת ויטמין C לפני הופעת תסמיני הצטננות יכולה לקצר את זמן הופעת התסמינים. ויטמין C עשוי להועיל לאנשים בסיכון גבוה להצטנן עקב חשיפה תכופה, כמו ילדים המשתתפים במעונות יום קבוצתיים בחורף.

כפי שמומלץ לרוב

ויטמין C הוא אמצעי מניעה יעיל נגד הצטננות מכיוון שהוא מחזק את המערכת החיסונית. זה גם הופך לבסיסי בבליעה, וזה שימושי במיוחד למלחמה בשפעת ושיעול. ניתן להוסיף תבלינים כמו פלפל קאיין, ג'ינג'ר וקינמון להוספת טעם ובריאות. השמנים שהוזכרו יכולים לעזור עם שיעול או גודש באף, לבנדר יכול לעזור בשינה, ונענע יכולה לעזור עם כאבי ראש.

שום מונע הצטננות

בעוד בצל ותפוחי אדמה בגרביים עוזרים להילחם בהצטננות. שום נחשב מזמן לתרופה הביתית הטובה ביותר לתסמיני הצטננות, אז אם אתה יכול להתמודד עם הטעם והריח שווה לנסות. ודבש מעורבב עם מים חמים ולימון, יחד עם מרק עוף בפנתיאון של תרופות קר, יעשה את סבתא.

מאז תחילת המאה הזו, חוקרים רבים הגיעו למסקנה שדבש הוא תחליף יעיל לסירופ שיעול. עם זאת, ישנן עדויות לכך שתרופות מסוימות להצטננות ושפעת עשויות להיות מועילות לבריאות.

מה צריכים הורים מודאגים לעשות כאשר כל התרופות מבטיחות הקלה? במקום לפנות לתרופות ללא מרשם לשיעול ולהצטננות

על ההורים לשקול לעקוב אחר הנחיות האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP) ולנסות תחילה תרופות ביתיות. רופאים ברשת הבריאות של אוניברסיטת סנט לוק מסכימים. על פי ה-AAP, כמו כל התרופות, תרופות נגד הצטננות ושיעול ללא מרשם עלולות לגרום לתופעות לוואי חמורות בילדים. שיעול דרך הפה ותרופות הצטננות ללא מרשם עלולים להזיק קשות לילדים צעירים.

עם זאת, בהתחשב ביתרונות המוכחים האחרים של הדבש – עלות נמוכה וזמינות – בהחלט כדאי לנסות להפחית את השיעול ולשפר את השינה. תינוקות מעל גיל שנה עשויים לקחת עד כפית דבש לפי הצורך כדי לשחרר ריר ולהקל על שיעול.

אנשים המעוניינים להשתמש בתרופות טבעיות לשיעול צריכים לחקור מקורות ומותגים

הם צריכים גם להיות מודעים לכך שצמחי מרפא ותוספי מזון מסוימים יכולים להפריע לטיפול, מה שעלול לגרום לתופעות לוואי לא רצויות. עם זאת, הם אינם מונעים או מקצרים את משך ההצטננות, ולרובם יש תופעות לוואי.