תפריט סגור

שיווק דיגיטלי – איך זה באמת עובד

בתהליך השיווק הדיגיטלי, חברה עשויה להשתמש באתרי אינטרנט, מנועי חיפוש, בלוגים, מדיה חברתית, סרטונים, מיילים וערוצים דומים כדי להגיע ללקוחות. באופן כללי, שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים להגיע ללקוחות במהלך הפעילויות היומיומיות שלהם כמו שימוש במדיה חברתית, קריאת מאמרים באינטרנט, צפייה בסרטונים ועוד.

שיווק ופרסום באופן תדיר

כאשר לקוחות משווקים בצורה כל כך טבעית וקבועה זה יכול להביא למספר יתרונות עסקיים. מטרת השיווק היא להגיע ללקוחות פוטנציאליים דרך הערוצים שבהם הם משתמשים כדי לבלות את זמנם בקריאה, חיפוש, קניות וצ'אט באינטרנט. האימוץ הנרחב של האינטרנט לשימוש עסקי ואישי הוביל להופעת ערוצי פרסום ושיווק חדשים, לרבות אלו שהוזכרו לעיל.

 יתרונות ואתגרים רבים הטמונים בשיווק אינטרנטי

ישנם יתרונות רבים בשיווק מקוון שמשתמש בעיקר במדיה דיגיטלית כדי למשוך ולהמיר מבקרים וירטואליים ללקוחות חדשים. עם אסטרטגיה ויישום זהירים, היתרונות העסקיים של שיווק דיגיטלי כוללים הרחבת הקהל שלך, מפגש עם לקוחות יעד היכן שהם מבלים, והשגת עלות נמוכה בהרבה משיטות שיווק מסורתיות. אז, החדשות הטובות הן שיש סיבות טובות ליצירת אסטרטגיה דיגיטלית ולשינוי השיווק שלך שתוכל להשתמש בהן כדי לשכנע את עמיתיך ואת הלקוחות שלך.

שיווק דיגיטלי משתמש במגוון טקטיקות

אסטרטגיות וכלים מקוונים שיכולים להפוך את התכנון והניהול של קמפיין שיווק דיגיטלי מוצלח למשימה מרתיעה עבור רוב היזמים ואפילו מחלקות השיווק הקטנות ביותר. כפי שניתן לראות מהרשימה שלמעלה, ישנן דרכים רבות ושונות לקדם את העסק המקוון שלך, וזו הסיבה שחברות רבות שוכרות סוכנות לניהול מאמצי השיווק הדיגיטלי שלהן או לשלם לצוות שיווק פנימי ותוכנת אוטומציה. שיווק כדי לכסות את צרכי השיווק שלהם (השוואה מפורטת של אפשרויות אלו תמצא במאמר זה).

תפקיד איש השיווק

כמשווק חשוב למנף את העולם הדיגיטלי באמצעות פרסום מקוון, בניית מותג, אספקת חווית לקוח מעולה שמושכת גם יותר לידים ועוד באמצעות אסטרטגיה דיגיטלית. שיווק מקוון הוא הנוהג של שימוש בערוצי אינטרנט כדי להפיץ מידע על המותג, המוצרים או השירותים של החברה ללקוחות הפוטנציאליים שלה. שיווק באינטרנט או שיווק באינטרנט מתייחס לטכניקות שבהן אתה יכול להשתמש כדי להפעיל קמפיינים באינטרנט.

שיווק נכנס

הוא סוג של שיווק שניתן ליישם בשיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי. שיווק נכנס הוא עוד מונח מהודר המתייחס לאופן השימוש בערוצי שיווק דיגיטליים שונים כדי למשוך לקוחות חדשים, בעיקר בתהליך יצירת התוכן, וכיצד לקדם אותם בערוצים עד להמרה.

 להתמקד בצרכן העסקי (B2C)

אם העסק שלכם מתמקד בתחום זה סביר להניח שהמטרה של השיווק הדיגיטלי שלך היא להביא אנשים לאתר שלך ולהמיר אותם ללקוחות ללא צורך בשיחה של איש מכירות.  מסיבה זו, תפקידה של אסטרטגיית השיווק שלך הוא למשוך ולהמיר את הלידים האיכותיים ביותר עבור המוכרים שלך דרך האתר שלך וערוצי התמיכה הדיגיטלית. פיתוח אסטרטגיית שיווק תוכן תחרותית היא קריטית עבור ארגונים רבים שכן תוכן הוא מה שמעסיק את הקהל שלך בערוצים שונים כגון חיפוש, מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל והבלוג שלך. פלטפורמת השיווק הדיגיטלית הנכונה יכולה לעזור לך לעשות את הבחירות הטובות ביותר להגדלת ההכנסה בעת תכנון המדיה שלך, מעקב אחר המותג שלך בערוצים, שימוש בטכנולוגיות פרסום חדשות או קניית מדיה.

התאמה לצרכים ולמטרות השיווק הדיגיטלי שלך

בהתאם לצרכי העסק, יהיו לך משווקי תוכן, משווקים בתשלום לקליק, מומחי קידום אתרים, מנהלי פרויקטים ומשווקים דיגיטליים אחרים שמנתחים ומשנים כל הזמן את מרכיבי הקמפיין שלך להצלחה. בעוד שכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית היא ייחודית ומבוססת על הצרכים והיעדים הספציפיים של חברה, אתה יכול לקרוא את הדוגמה שלהלן כדי לעזור לך להבין כיצד כל ערוצי השיווק יכולים לעבוד לקראת מטרה משותפת. אסטרטגיית שיווק דיגיטלית היא תוכנית מפורטת למינוף ערוצי שיווק דיגיטליים שונים להשגת היעדים העסקיים שלך.

החשיבות של אסטרטגיית שיווק לעסק

אם לעסק שלך אין תוכנית שיווק אסטרטגית, תעמוד בפני עשרה אתגרים, שאותם אני מדגיש בהמשך מאמר זה, ותפסיד למתחרים שמתמצאים יותר בדיגיטל. לאחר שהאסטרטגיה הניחה את הבסיס, תוכל לעבור לשיפור מתמיד בתחומי מפתח כגון שיווק במנועי חיפוש, חווית משתמש באתר, דואר אלקטרוני ושיווק במדיה חברתית. 

אתה יכול לשלב את כל אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי הנ"ל עם אסטרטגיות שיווק נכנס כדי ליצור חווית לקוח שעובדת עם הלקוחות במקום להתנגד להם. דרך יעילה נוספת להשתמש בערוצים דיגיטליים כדי להגיע לקהלי יעד היא באמצעות שיווק משפיענים. באמצעות ערוצי מדיה מקוונים אלה, שיווק דיגיטלי הוא דרך לחברות לזהות מוצרים, שירותים ומותגים. זה כולל לא רק אימייל, מדיה חברתית ופרסום מקוון, אלא גם SMS בטקסט שיתפקדו כערוצי שיווק.

 

אלו הערוצים שיכולים לרוץ באינטרנט (ומכאן המונח "ערוצי שיווק מקוונים") ובמקרים רבים, הם היחידים שבהם אתה צריך להשתמש כדי להיות בעל נוכחות חזקה באינטרנט. למעשה, עסקים ומשווקים מקוונים מצליחים רבים משתמשים בכל ערוצי השיווק הדיגיטליים האחרים כדי להוסיף לידים לרשימות התפוצה שלהם ולאחר מכן להשתמש בשיווק בדוא"ל כדי ליצור סדרה של משפכים להמרת לידים אלה ללקוחות.

 קמפיינים של PPC בגוגל

משרדי פרסום ואנשי שיווק דיגיטלי יכולים ליצור עבורכם כל קמפיים אפשרי ברחבי הרשת של גוגל ובפלטפורמות כמו : בינג, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט או פייסבוק ולהציג את המודעות שלהם לאנשים שמחפשים מונחים הקשורים למוצרים או שירותים. מסעות פרסום PPC יכולים לפלח משתמשים על סמך המאפיינים הדמוגרפיים שלהם (כגון גיל או מגדר), או אפילו למקד את תחומי העניין או המיקום הספציפיים שלהם. פרסום PPC מאפשר למשווקים להגיע למשתמשי אינטרנט במגוון פלטפורמות דיגיטליות באמצעות פרסום בתשלום.

מסעות פרסום מסוג אחר

למעשה ישנם סוגים אחרים של מסעות פרסום שבהם אתה יכול לשלם לפי הופעות (מספר הפעמים שאנשים רואים את המודעה שלך) או לפי פעולות (לייקים או עוקבים) אבל רוב האנשים נוטים לשלב ביניהם. שיווק חיפוש בתשלום בטרמינולוגיה של KPP. "מכיוון שזו הבחירה הנפוצה ביותר. הפעלת מסע פרסום PPC יכולה להיות דרך יקרה לייצר לידים חדשים עבור העסק שלך, אבל אם עושים זאת היטב, מנהל PPC טוב יכול לבצע אופטימיזציה של מסע הפרסום שלך על סמך המחיר הטוב ביותר לקליק ואתה יכול לקדם את העסק והארגון שלך עם לקוחות פוטנציאליים באיכות גבוהה.

 
למידע מורחב בנושא של שיווק דיגיטלי – איך זה באמת עובד ומכירה באינטרנט יש לבקר ב- yossilevi.co.il