תפריט סגור

ניקוי פיח במנוע – מה התהליך?

ניקוי מנוע מפיח

פיח הוא סוג מסוים של חלקיקים שנוצרים על ידי בעירה לא מלאה של פחמימנים. זה יכול להימצא במנוע מכיוון שתהליך הבעירה של המנוע לא יכול לשרוף את כל הדלק במלואו.

מדוע מצטבר פיח במנוע?

החלקיקים נוצרים כאשר אין מספיק חמצן לשרוף את כל הדלק, והם מצטברים על משטחים בהם יתקררו ויתקשות.

פיח מצטבר על משטחים שבהם הוא יתקרר ויתקשה, כמו למשל במנוע מה שיצריך ניקוי מנוע מפיח. תהליך הבעירה הבלתי שלם יוצר חלקיקי פיח שנוצרים כאשר אין מספיק חמצן לשרוף את כל הדלק, מה שקורה לעתים קרובות במנוע בגלל סביבת הטמפרטורה הגבוהה שלו.

פיח הוא תוצר לוואי של בעירה לא מלאה של דלק. משקעי הפיח מצטברים לרוב ליד פתחי הפליטה של המנוע, ולכן קשה להסיר פיח מהמנוע.

הצטברות פיח במנוע יכולה להיגרם מגורמים רבים, כולל:

  • – איכות דלק ירודה
  • – מנועי רכב מכוונים או מתוחזקים בצורה גרועה
  • – דלק באוקטן נמוך בשימוש באקלים קר
  • – רמות גבוהות של פליטת פחמן חד חמצני במנועי דיזל

מהו פיח מכוניות ומה גורם לו?

ניקוי פיח מנוע הוא תערובת של שמן, פחמן ובוצה, הנגרמת משריפת דלק. זה יכול לגרום נזק גדול לסביבה ולבריאות האנשים. אז מה אנחנו יכולים לעשות בנידון?

ישנן דרכים רבות להפחית פיח במנועי רכב. הדרך הנפוצה ביותר היא שימוש בתוסף כימי בדלק, אשר יפרק את השמן לחומרים פחות מזיקים. שיטות אחרות כוללות שינוי עיצוב המנוע או שימוש בסוג אחר של דלק לחלוטין.

ניקוי פיח מנוע הוא זיהום הנובע מפליטת הרכב וניתן למצוא אותו על קירות מבנים ועל חלונות רכב.

פליטת רכבים היא אחד המקורות העיקריים לזיהום אוויר, שעלול לגרום למספר בעיות בריאותיות.

חלקיקי הפיח בפליטת המכוניות מורכבים בעיקר מפחמן שחור וכימיקלים אורגניים. הצבע הכהה של חלקיקי הפיח הללו, כמו גם התכולה הכימית הגבוהה שלהם, הופכים אותם להבדלים חזותית מסוגים אחרים של זיהום אוויר.

המקור העיקרי למזהמים אלו הוא תהליך הבעירה המתרחש במנועי בעירה פנימית כמו אלו המצויים במכוניות, משאיות, אוטובוסים ורכבות. תהליך הבעירה מייצר פחמימנים המגיבים עם חמצן לייצור פחמן דו חמצני (CO2) ואדי מים (H2O). כאשר תגובה זו מתרחשת ב

אוויר נטול פיח למנוע שלך עם ממיר קטליטי

ממיר קטליטי הוא מכשיר הממיר את גזי הפליטה המזיקים ממנוע לפליטות פחות מזיקות באמצעות תהליך כימי הנקרא ניקוי ממיר קטליטי.

ממיר קטליטי של מכונית נראה כמו מיכל מתכת גדול או קופסה, והוא מכיל שלושה חלקים עיקריים:

1. הזרז, שעשוי מחרת דבש קרמית או רשת מתכת עם חורים קטנים מאוד בתוכה.

2. מערכת כניסת האוויר, המספקת זרימה קבועה של אוויר לזרז ומוציאה כל דלק שלא נשרף מגז הפליטה.

3. מערכת היציאה, המספקת זרימה קבועה של גז פליטה מקורר לאטמוספירה לאחר שעבר דרך הזרז.

ממיר קטליטי הוא מכשיר הממיר את פליטת הפליטה ממנוע בעירה פנימית לגזים פחות מזיקים על ידי שימוש בתגובה כימית.

תהליך זה מתרחש בטמפרטורות גבוהות, מה שאומר שהממיר חייב להיות מבודד היטב כדי לשמור עליו קריר.

ממיר עשוי משלושה חלקים: הזרז, המצע ומגן החום.

הזרז עשוי מחלקיקי מתכת, שעלולים לפרק כימיקלים מזיקים בגז הפליטה. המצע הוא מבנה חלת דבש קרמי המחזיק ותומך את חלקיקי המתכת במקומם. מגן החום מגן על מבנה חלת הדבש הקרמי מפני חום מוגזם על ידי החזרת חום קרינה נכנס ממנו.

העלות של בעיית פיח עבור הרכב שלך וכיצד מונעים אותה

פיח הוא בעיה גדולה עבור בעלי רכב רבים. זה יכול לגרום לריחות לא נעימים, לירידה בצריכת הדלק ולעלייה בפליטות. הדרך הטובה ביותר למנוע פיח היא לשמור על המנוע שלך מתוחזק היטב.

פיח הוא תוצר לוואי של בעירה לא מלאה. זה נמצא בדרך כלל במנוע ובמערכת הפליטה. ניתן לייצר פיח ממגוון מקורות כולל סולר, בנזין וביודיזל, כמו גם גרילי פחמים, קמינים ותנורי עצים.

בעיית הפיח קיימת כבר זמן רב אך היא הופכת נפוצה יותר בגלל השימוש המוגבר במנועי דיזל במכוניות. זה נובע מיעילות הדלק הטובה יותר שלהם מאשר מנועי בנזין. סולר לא נשרף בצורה נקייה כמו דלק בנזין ולכן נוצרים יותר מזהמים כשהמנוע פועל.

חשוב לדעת שלא כל פיח מזיק לרכב שלך; קצת פיח יכול למעשה להיות מועיל לבריאות המכונית שלך! לדוגמה, אם יש לך דליפת שמן,