תפריט סגור

מה זה אדריכל ומה תפקידו?

מה זה אדריכל ומה תפקידו

נכון שאדריכלים מתכננים ומעצבים מבנים, אבל אדריכלים מנוסים יכולים לפתור בעיות דרך חשיבה מחוץ לקופסה ויכולים לפתור בעיות נוספות. אדריכלים הם אנשים שאוהבים עיצוב ועברו הכשרה ורישיון מיוחד לעסוק בתכנון ועיצוב אדריכלי. אדריכל הוא אדם שמתכנן, מעצב ומפקח על בניית מבנים.

אדריכלים הוכשרו במיוחד ובעלי רישיון לעסוק בתכנון ועיצוב מבנים

האדריכלית אסתי איפרגן אחראית לתכנון החללים הללו, בין אם פרטיים ובין אם ציבוריים; פנימי או חיצוני; חדרים, מבנים או מתחמים. אדריכלים הם אנשי מקצוע מורשים שהוכשרו באמנות ובמדע של עיצוב אדריכלי. הם מפתחים מושגים מבניים והופכים אותם למציאות.

אדריכלים הם אנשי מקצוע מורשים שהוכשרו באמנות ובמדע של עיצוב אדריכלי

הם מפתחים מושגים מבניים ומתרגמים מושגים אלה לדימויים ותוכניות. אדריכלים ייצרו את היופי והמראה הכללי של מבנים ומבנים, אך עיצוב המבנים חורג בהרבה מהמראה שלהם. אדריכלים מדמיינים את כל המבנה של הבניין, ומביאים עיצובים ורעיונות יצירתיים לענף הבנייה, אבל זה דורש גם תכנון מבני בסיסי והתקנת MEP.

עם זאת תכנון הבניין כולו הוא משימה קשה עבור אדם אחד

האדריכל דן בסוגיות הטכניות ובשלמות המבנית של הבניין יחד עם המהנדס האזרחי והמהנדס האזרחי. כאמור, אדריכלים ומהנדסים אזרחיים עובדים יחד בשלבי התכנון, התכנון והבנייה של פרויקטי בנייה. אדריכלים ממשיכים להשתתף בתהליך הבנייה, תוך התאמת עיצוביהם בהתאם למגבלות התקציב, גורמים סביבתיים או צרכי הלקוח.

ככאלה הם עובדים כחלק מצוות פיתוח פרויקטים גלובלי

ועובדים בצמוד למגוון רחב של אנשי מקצוע בתחום הבנייה, ממודדים ועד מהנדסי בנייה. הם מנהלים את פרויקט הבנייה (בפרויקטים גדולים יהיו גם אדריכל פרויקט וגם אדריכל-מנהל פרויקט) ובעיקר מחליפים רעיונות. אדריכלים אחראים על תכנון ותכנון פרויקט, כמו גם על מראה מבנים ומבנים. בעת תכנון פרויקטים, אדריכלים פועלים לפי חוקי בנייה, חוקי תכנון, תקנות בטיחות אש ותקנות אחרות, כגון אלו המחייבות גישה נוחה לאנשים עם מוגבלויות.

אדריכלים משתמשים בתכנון ושרטוט בעזרת מחשב (CADD) ובמידול מידע על בנייה (BIM)

כדי ליצור שרטוטים ושרטוטי בנייה. בעת יצירת פרויקטים, אדריכלים משתמשים בתוכנות מחשב מתקדמות כגון תוכניות תלת מימד – BIM (ניהול מידע בנייה ו-AutoCAD (עיצוב בעזרת מחשב)), וכן בטכנולוגיות ענן. האדריכל אחראי על עריכת תוכניות מפורטות לאתר ולפיתוח. תוכניות בנייה סופיות המכסות מערכות חשמל והסקה, אוורור ומיזוג אוויר (חימום, אוורור ומיזוג אוויר), וכן פרויקטי גינון, אינסטלציה ותקשורת.

עם התקדמות הבנייה

הם רשאים לבקר באתר הבנייה על מנת לוודא שהקבלן משתמש בחומרים שצוינו בזמן ובלוח הזמנים ועומד בתקני איכות. עם המשך הבנייה, האדריכל יכול לבקר באתר הבנייה על מנת לוודא שהקבלן משתמש בחומרים שצוינו בזמן ועומד בתקני איכות. כמו כן, האדריכל מבקר באתר הבנייה על מנת לבדוק את התקדמות הפרויקט ולוודא שהקבלן בונה על פי תכניתו. האדריכל מתחיל לתכנן את הפרויקט בשלב תכנון הפיתוח.

על האדריכל לפגוש ולבקש מהלקוח לברר את כל הדרישות (והניואנסים) של הפרויקט שהגה. אדריכל חייב למלא תפקידים ודמויות רבות במהלך תהליך זה, ובכל עת הוא עשוי להתבקש להפוך למעצב, מנהל, איש עסקים, יוצר, יועץ ומתווך, רק למנות כמה.

לדוגמה ישנן דרכים רבות להגדיר ולהשתמש במונח "אדריכל"

חלקן משמשות לתיאור תוכנית הפיתוח ו/או התפעול או העסק ו/או האדם האחראי להצלחתו מחוץ לבנוי. סביבה. בהגדרת המונחים והמשמעות של אדריכלים, ההסבר הפשוט ביותר הוא; זה; בעלי מקצוע מאומנים, מוכרים ורשומים (חשוב מאוד), מוסמכים לתכנן, לתכנן, לייעץ ולסייע ברכישת מבנים פרטיים וציבוריים. "ההגדרה הבסיסית ביותר של אדריכל היא איש מקצוע המוסמך לבצע תכנון אסתטי וטכני וייעוץ על חפצים הבנויים בנופים הציבוריים והפרטיים שלנו. מונח רחב יותר כולל אנשי מקצוע הבוחרים באופן עצמאי עיסוקים חלופיים, כמו מהנדסים, או אנשי מקצוע אשר לסייע בפרקטיקה של בנייה בפיקוח אדריכל מורשה, כגון אדריכלי פנים.

השירותים המוצעים ע"י אדריכל מורשה תלויים בסוג הפרויקט המפותח

בהתאם לצרכי הלקוח ולדרישות תחום השיפוט , מגוון השירותים של אדריכלים בשלבי הבנייה יכול להיות רחב (הכנת תיעוד מפורט וניתוח הבנייה) או פחות מורכב (לדוגמה, לאפשר לקבלן לבצע פונקציות תכנון ובנייה). במקרים מסוימים, אדריכלים מספקים מראש מגוון -שירותי עיצוב כגון מחקרי היתכנות ומחקרי השפעה על הסביבה, בחירת אתר, ניתוח עלויות ודרישות עיצוב.

אדריכלים יוצרים שרטוטים לפרויקטי בנייה חדשים, שינויים ושדרוגים. הם משתמשים בידע אדריכלי מקצועי ובמיומנויות שרטוט ברמה גבוהה כדי לעצב מבנים פונקציונליים, בטוחים, ברי קיימא ויפים.

תפקידם חשוב בכל שלב של בניית הבניין

מהרעיון הראשוני ועד לטקס הפתיחה עם השלמת הבניין. אדריכלים טובים גם מקדישים זמן רב כדי להבטיח שעיצוב המבנה יהיה בטוח וניתן להשתמש בו לאורך שנים רבות. אבל תפקידו של בניין הוא רק אחד מני הרבה דברים שאדריכל חייב לקחת בחשבון בעת ​​תכנון בניין.

אדריכלים צריכים להבין את תוכן הפרויקט ואת הרקע בו

הוא נוצר. בעת פיתוח תוכנית עיצוב, אדריכלים צריכים לשקול אלמנטים אחרים שעשויים להיות כפופים לתקנות מקומיות ופדרליות, לקודי בנייה ולחוקי ייעוד ואזור מקומיים, כגון טריטוריה, סביבה, תרבות והיסטוריה.

אדריכלים צפויים לגבש תוכניות ועיצובים לבנייה ושיפוץ של בתים

בתי ספר, מכוני בריאות ומבנים אחרים, במיוחד בתחום התכנון בר קיימא. בנוסף, תהיה דרישה מתמשכת לאדריכלים בעלי מומחיות בתכנון בר קיימא ליצירת מבנים ומבנים ברי קיימא וחסכוניים במשאבים.

חברת בנייה היא מקום טוב לעבוד בו

כי תלמדו הרבה על המבנים שאתם מעצבים. עם הבנה זו, תהפוך לאדריכל טוב יותר. לעתים קרובות אדריכלים משתפים פעולה עם מומחים בתחומים קשורים כגון עיצוב פנים, תכנון עירוני והנדסה אזרחית. למעצבי פנים ואדריכלים יש כישורים מסוימים שניתן להשתמש בהם כדי להכין תוכניות עיצוב עבור לקוחות. ראוי לציין שגם לאדריכלים יש ידע טכני בשיטות בנייה ותכנון מבנים, אך זה מועבר בעיקר למהנדסים אזרחיים.

המהנדס האזרחי ינתח ויעריך את השלמות המבנית של הפרויקט שיצר האדריכל וימצא דרכים לאפשר את פרויקט הבנייה על ידי הצעת שינויים/שינויים

כדי להפוך את חזון האדריכל למציאות. האדריכל בדרך כלל סוקר את שרטוטי העבודה של הקבלן ושאר המסמכים שהוגשו, מכין ומוציא הנחיות באתר ומספק אישורים לתשלום לקבלן (ראה גם תכנון-הצעה-הרכבה), שגם הוא מבוסס על עבודות שהושלמו עד היום. כמו כל חומר וסחורה אחרת שנרכשה או מושכרת.