תפריט סגור

דודי שמש בירושלים והאזור

מנהל איגוד תעשיית חיפושי הנפט והגז בישראל, אמיר פוסטר, אומר כי הגז הטבעי טוב לסביבה, לכלכלה ולממשלה. לדברי הממשלה, לישראל יש מעל שש טריליון רגל מעוקבת של גז טבעי – המדורגת 45 בעולם – ושותפות עם נובל אנרג'י בשנים האחרונות הביאה שני שדות גדולים לרשת. אחד ההיבטים התמוהים ביותר בשימוש בישראל במים להפקת אנרגיה הוא שהמדינה היא צרכנית המים השנייה בגודלה אחרי החקלאות. ישראל מסתמכת במידה רבה על מים לצריכת דלק מאובנים, למרות שיש לה גישה לאספקת אנרגיה סולארית לא מפותחת בשפע.

בשנת 1976 הורתה ישראל כי דודי שמש בבנייני מגורים חדשים חייבים להיות בגובה שמונה קומות. אולם בשנת 1980 הכנסת (פרלמנט ישראל) העבירה חוק המחייב לגובה פחות מתשע קומות, צעד שלא יושם.

מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 והאמברגו הנפט שבעקבותיה הפכו את עצמאות האנרגיה לעניין של ביטחון לאומי, כי הייסורים היו כואבים במיוחד עבור מדינה ללא ייצור נפט.

השימוש באנרגיה סולארית בישראל החל בשנות החמישים עם פיתוח דודי שמש לוי דוד

כדי להתמודד עם המחסור באנרגיה במדינה. בשנת 1976 הורה ממשלת ישראל על פאנלים סולאריים לכל בנייני המגורים החדשים עד גובה שמונה קומות, מנדט שהוארך לכל הדצמבר האחרון. עבור גרוסמן, פרופסור אמריטוס בטכניון ומנהל פורום האנרגיה במכון נאמן לחקר מדיניות לאומית, המנדט לתנורי החימום היה הגיוני לסדר היום הפוליטי של ישראל. – — דוגמה בולטת לכך היא עבודתם של Brightsource ו- Solel Brenmiller Energy בפרויקטים בקנה מידה תועלת. אחת מתחנות הכוח הראשונות בעולם שמייצרת חשמל מאנרגיה סולארית משתמשת בטכנולוגיה המכונה בריכה סולארית, אספן סולארי בקנה מידה גדול. עם מערכת אגירת חום משולבת המספקת אנרגיה תרמית ביעילות של דודי שמש בירושלים. זו הבריכה הסולארית המופעלת הגדולה ביותר שנבנתה אי פעם לייצור חשמל, והיא פועלת מאז 1988. שטחה הוא 210,000 מ"ר ו מספק הספק חשמלי של 5 מגה-ווט.

המחסור בדלק בישראל נוצר כתוצאה משימוש באנרגיה סולארית על ידי דודי שמש

בתקופת צנע בישראל בשנות החמישים אסרה הממשלה על חימום מים בין השעות 10: 00-18: 00 בגלל מחסור בדלק, וכשהמצב החמיר, הציע המהנדס לוי ישר לבנות גנרטור חשמלי כך שכל ניתן היה להחליף בתים לדוד שמש.

בעקבות משבר האנרגיה של שנות השבעים, העבירה הכנסת (פרלמנט ישראל) חוק בשנות השמונים המחייב להתקין דודי שמש חמים בבתים. נראה כעת על גגות מרבית בנייני המגורים במדינה.

חימום מים סולריים מתגלה כפתרון האולטימטיבי עבור אנשים רבים בישראל. במשרד התשתיות הלאומיות מעריכים כי פאנלים סולאריים וחימום מים במדינה לחסוך שני מיליון חביות נפט בשנה.

דודי השמש הטובים ביותר יכולים לשמש למטרות מגורים ומסחר בישראל. על מנת לענות על הביקוש לדודי שמש, יש מספר דודי שמש את שורשים בארץ. לפניכם רשימה של כמה מהיצרנים והספקים המובילים של דודי שמש במדינת ישראל.

ישראל משתמשת בדודי שמש וחוסכת למדינה כ -2 מיליון חביות נפט בשנה

וישראל מצריכה את הצריכה הגבוהה ביותר בעולם. כתוצאה מכך, ישראל וירושלים בפרט היא המובילה העולמית בשימוש באנרגיה סולארית לנפש, כאשר 85% ממשקי הבית משתמשים במערכות תרמיות סולאריות, שווה ל -3% מצריכת האנרגיה הראשונית הלאומית. עלי לציין כי הוואי העבירה לאחרונה חוק המחייב את כל הבתים החדשים להתקין פאנלים סולאריים.

בהתחשב במצב כזה

אין זה מפתיע שישראל היא חלוצה בשימוש באנרגיה סולארית. עם שטח כה גדול של מדבר (60% מהארץ), טבעי שעבודות מחקר ופיתוח מקיפות נעשות בכדי לאפשר למדבר הנגב לספק כמות משמעותית של אנרגיה סולארית בעתיד. הפרויקט המשותף של Brightsource Energy, General Electric (GE), NOY Infrastructure וקרן השקעות האנרגיה נועד לבנות את תחנת הכוח התרמית הסולארית הגדולה בעולם במדבר הנגב בישראל. המזרח התיכון פורח עם השקעות חדשות באנרגיות מתחדשות והגנה על אקלים: מצרים שואפת לייצר 20% מהאנרגיה ממקורות מתחדשים עד שנת 2020, עם תרומה משמעותית מאנרגיית הרוח.

לדוגמא

רבות ממערכות חימום המים הסולאריות הזולות וגם דודי שמש בירושלים הוקפאו. במהלך ההקפאה חסרת התקדים בשנות התשעים, ואילו המערכות היקרות ביותר אושרו במסגרת תוכנית CSI-T. ישראל הובילה מזה זמן רב את השימוש אנרגיה סולארית למטרות פרטיות; אלפי ואלפי דודי שמש הותקנו על גגות ירושלים וערים אחרות. ההתעניינות של ישראל בדודי שמש החלה הרבה לפני שהמדינה קיבלה עצמאות בשנת 1948. הצהריים הראשונים של ישראל, דוד בן-גוריון. , היה דוד שמש בביתו. AA a aA a A למרות ההצלחה בשימוש סולארי ביתי, ישראל לא הציגה אנרגיה סולארית רחבת היקף.

אספנים שטוחים לחימום מים סולריים היו פופולריים בפלורידה וב דרום קליפורניה מאז שנות העשרים של המאה העשרים

החלוץ הישראלי והחדשן לוי ישר, שרעיון האנרגיה הסולארית שלו נבע מהרוח שבבקבוק, בנה את אב הטיפוס הראשון של דוד שמש ישראלי בשנת 1953. הוא הקים את חברת Neryah, Is היצרנית המסחרית הראשונה של ראל של דודי שמש.

בשנת 1967 השתמשו בדודי שמש רק בכ -20% מהאוכלוסייה

למרות שפע אור השמש בישראל. לאחר משבר האנרגיה של שנות השבעים והשמונים הכנסת הישראלית העבירה חוק המחייב התקנת פאנלים סולאריים בבתים חדשים עם מגדלים גבוהים ושטח גג לא מספיק. תחום טכנולוגיית האנרגיה הסולארית הוא דוגמה טובה למדינה שמסתגלת למציאות של מחסור במשאבי הטבע.

בנובמבר 2015 הציגו מדענים ישראלים פתרונות אנרגיה סולארית ישראלית בשיחות האקלים של האו"ם בפריז, בהשתתפות נציגי 166 מדינות חברות באו"ם והתחייבו שלא להגביר את ההתחממות הגלובלית מעבר לשתי מעלות צלזיוס במאה הבאה.

 
עבור פרטים נוספים בנושא של דודי שמש בירושלים והאזור ניתן להעיף מבט ב- orenergy.co.il