תפריט סגור

איך לבחור רמקול טוב לאולפן הקלטות?

בחר סדרה שמתאימה לתקציב שלך. בחר צג סטודיו מתאים לסטודיו שלך על בסיס עקרונות המפתח הנדונים במדריך זה. מוניטורי סטודיו מפרסמים מפרטי מוצרים ברשת המכילים מידע על מחלקת המגברים, הספק, גודל הנהג, תגובת התדרים, טווח התדרים, תדר ההצלבה, טווח השמיעה, רמת לחץ קול מקסימלית של המערכת (SPL), עיוות הרמוני מוחלט (THD) ועוד. נקודת התחלה אידיאלית למחקר שלך היא סקירה כללית של המסכים הטובים ביותר במחיר סביר המדגיש כמה סטים מרשימים עבור משתמשי PS1000, אך כדי להתחיל, עיין במדריך שלנו להבדלים בין צגי אולפן ורמקולים – מאמר זה נהדר נקודת התחלה אם אינך בטוח כיצד להרוויח הכי הרבה כסף. לפני שנחליט על צג אולפני יש כמה שאלות חשובות להבהיר. אתה עשוי לחשוב שהכוח (וואט) של צגי הסטודיו הוא בעוצמתו המרבית, אך זה לא המקרה.

כאמור בהתחלה

אתה צריך להיות מוכן שהצגים שלך יישמעו שונים מרמקולי סטריאו רגילים. לאורך זמן, האזן לצלילים שטוחים ולא צבועים כשאתה לומד כיצד המסכים שלך מגיבים לחומר מוסיקה שונה. לפני שאתם קונים, קראו את המדריך שלנו כיצד להשתמש בטיפולים אקוסטיים למיטוב הצליל בחדרכם.

מניסיוני עם מאות כותבי שירים ומלחינים חובבים ומקצועיים ב- 25 השנים האחרונות

איש אינו יכול ליצור תמהיל נהדר ללא שימוש בצגי אולפן איכותיים. רמקולי Hi-Fi ו- PC מותאמים לרעש כדי לשפר את חווית ההאזנה שלך, והרמקולים נוטים לספק תמהיל מאוזן שעובד ברוב המכשירים ועבור רוב הקהלים. אולם עבור אנשים מסוימים האזנה למוזיקה אינה המצב האופטימלי, ועליך להיות מסוגל ליצור מיקס שמתורגם לפסקול פנטסטי בסביבת האזנה אמיתית.

כשמערבבים הפקות מוסיקה

אתה לא רוצה צבע; אתה רוצה לשמוע את המסלולים שלך בבירור. על צגי האולפן והרמקולים שלכם להשמיע את המוסיקה שלכם בצורה מדויקת וחסרת צבע ככל האפשר. בין אם אתה מקליט, עורך, מערבב או מאסטר אודיו, מערכת ניטור שקופה מבטיחה שניתן להעביר את התמהיל שלך בקלות לאוזניות, מכשירי רדיו לרכב, טלוויזיות ומערכות שמיעה אחרות. אות הקלט מחולק למנהלי חשמל עבור צג האולפן כדי לקבוע אם מדובר במגבר יחיד, תצורה דו-אמפר או תלת-אמפר.

צגי אולפן נועדו להעתיק אות שמע שטוח ככל האפשר על ספקטרום התדרים הנשמע

שלא כמו רמקולי סטריאו צרכניים, שניתן להתאים אותם לייצור רפרודוקציות בס חזקות וצליל אגרוף, צג אולפן טוב לא צריך להדגיש תדר מסוים על פני אחרים. צג צריך להיות מתוכנן כך שיציע תגובת תדרים שטוחה ולא יצבע את הצליל בשום צורה שהיא.

המטרה של רמקולי סטריאו לבית

היא לספק למשתמש חווית האזנה נעימה. רמקולי סטריאו נועדו לצבוע את המוזיקה המושמעת באמצעות עקומות פיצוי תדרים (עקומות EQ) כך שהיא נשמעת נעימה למאזין הממוצע. בין אם אתם מקליטים שירה, עורכים רצועות וידיאו או משתמשים בכלים באולפן, צגים מאפשרים לכם לשמוע את הצליל במצבו הטבעי והלא מסונן.

רמקולים סטריאו ו- Hi-Fi מכונים לרוב רמקולים פסיביים

כלומר אינם זקוקים למגבר חיצוני, ואילו צגי אולפן הם רמקולים חשמליים פעילים, כלומר מגבר כוח משולב בארון. רמקולים סטריאו ביתיים נועדו להגביר ולשפר את רמת השמע, למשל על ידי העלאת הבס או הבאת צלילים עשירים יותר מהתדרים האמצעיים והגבוהים. צגי חדרי עבודה הם רמקולים המפיקים צליל שטוח יותר, ולכן משתמשים בשם Monitor.

צגים ברמקולים צריכים לייצר תגובת תדר פאזה שטוחה וליניארית. הגברה בס חזקה ועליית תדרים באמצע הטווח אופיינית לביצועים של מערכת רמקולים ביתית. עם זאת, צגים אינם כל כך שימושיים עבור רמקולים ביתיים שצריכים למלא חדר בצליל.

רכיבי מוצלב כגון מגברים

דרייברים וארונות רמקולים מתאחדים כדי להפוך את צגי האולפן לטובים יותר להקליט סאונד עקבי ואמין. חיבור מאוזן מספק ביצועים מצוינים ברעש נמוך עבור ציוד הסטודיו שלך. אם מגברים ורמקולים נועדו לעבוד יחד, יש פחות סיכוי שתפוצצו את הרמקולים.

בעת הקלטה או ערבוב מוסיקה חשוב שתהיה לך גישה לסט טוב של צגי אולפן בעת הקלטה או ערבוב

זוג צגי אולפן הוא השקעה חיונית המאפשרת צליל עמוק ותלת מימדי ומושלם להפעלה של שמע סטריאו. מסיבה זו, בכל אולפן מקצועי של מהנדס סאונד צריך להיות לפחות זוג צגים אלה, אם לא יותר מהצגים הראשיים שלך, וכדאי להעריך מערך נוסף של צגים באיכות נמוכה יותר, מכיוון שזה ייתן לך מושג טוב יותר עד כמה טוב התמהיל ישמיע רמקולים עבור המאזין הממוצע.

בעוד שחלק מהאולפנים מוציאים אלפים על צגים ורמקולים, אתה יכול למצוא צגים חדשים ומשומשים מצוינים בסביבות 200 $. אם אתה מוכן להוציא קצת יותר, תמצא צגי אולפן מדהימים עבור פחות מ -1,000 דולר.

בעת ערבוב שמע מטלוויזיה, סרט או מערכת ניטור עם מספר רמקולים, סאב וופר הוא חיוני. אם המסכים או הרמקולים שלך אינם חזקים מספיק כדי לספק את האלמנטים הדינמיים של המוסיקה שלך, הם יכולים ללכת לאיבוד בתמהיל.

אם מצב זה חל עליכם, אתם זקוקים לבקרת עוצמת קול טובה באולפן בכדי להתאים את רמות המסכים ולעבור בין הרמקולים. אתה גם רוצה לשנות את הדיוק של צגי האולפן שלך כדי לראות אם ההקלטות שלך נשמעות טוב יותר עם סטריאו איכותי של הצרכן.